Hva er drømmeyrket ditt?

Annonselenke

Bluse her

Gårsdagen var kjempefin! Og selvom vi mistet Anna og Amalie til diverse gjøremål de måtte utføre etter hvert, endte Lotte og jeg opp hos henne og snakke til 1 om natten. Har dere lagt merke til at av og til når dere er med noen, så begynner kanskje samtalene en smule primitiv og overfladisk før de etter hvert får mer og mer dybde, og på slutten sitter dere så dypt i det at dere glemmer alt av tid, mobiler og bekymringer? Er så morsomt når det blir sånn. Lotte slapp meg av hjemme hos meg selv i går og avsluttet en 10-timers lang pratedag med å takke meg for at jeg ga henne et nytt perspektiv på livet. Spurte meg hvor jeg hadde det fra og at hun aldri hadde tenkt over det på den måten før, og skulle begynne å gjøre det hver dag fra nå. Å få slike beskjeder er kanskje noe av det beste og mest forfriskende jeg vet. At noen virkelig har brydd seg om det du har sagt, likt det, og tatt det til seg. At du virkelig føler at du kan hjelpe noen med det du vet.

Apropos –  jeg snakket med en annen venninne i dagmorges, som etter jeg svarte henne spurte om jeg vurderte å bli psykolog. Har sittet og grublet litt på det denne morgenen faktisk. Alt jeg tenker og skriver om, dreier jo seg ofte om menneskehjernen, og jeg har alltid sagt at en av drømmeyrkene mine er å bli hjerneforsker. Det har liksom bare endt opp med at det jeg liker å fordype meg i på fritiden er menneskelig oppførsel, nevroner i hjernen og gener. Eneste som stopper meg er faktisk matten jeg måtte har utført rundt studiet, hmm, det burde ikke stoppe meg. Menmen, så er det jo også det faktum at jeg vil jobbe med film også. Så mange ting jeg vil gjøre og bli men bare (mest sansynlig) ett liv. Kunne jo tatt en Leonardo Da Vinci og bare blitt sånn 10 forskjellige yrker, haha. Nei, ass, verden er for firkantet til det i dag I guess.

Hva er deres drøm å kunne jobbe med?

9 kommentarer
    1. Jeg er en sånn som vil bli alt på en gang, men akkurat nå studerer jeg grafisk design, som helt klart er en av drømmeyrkene. Ville også bli radiovert, stemmeskuespiller, journalist.. Listen er lang, haha, så får håpe jeg har valgt det rette.

    2. Tenkte du på psykologistudiet eller medisinstudiet (hjerneforsker)? 🙂 Og hva slags matte tenker du på? Jeg går medisin og måtte ha R1 for å komme inn (er veldig dårlig i matte, men hørt at å ta S1+S2 er lettere), men ellers bruker man ikke matte på studiet heldigvis 🙂 Tror du kan klare alt du prøver på! Masse lykke til!

    3. Min drøm er å kunne hjelpe og inspirere andre gjennom film, dans eller skuespill, men synes også psykologi virker sykt interessant. Og å jobbe som fotograf eller forfatter! Ahh føler med deg, har så mye jeg har lyst til å drive med. Så drømmen hadde vært en jobb hvor jeg kan kombinere alt jeg elsker, noe jeg forhåpentligvis kan?? Assa alt er mulig tenker da jeg. Men på topp er nok å jobbe med film, så elsker å lese at du har samme interesse!

    4. Jeg har så lyst å lære mest mulig, så vil egentlig studere veldig mye forskjellig, men jeg har hatt lyst til å studere psykologi og å utdanne meg til å bli psykolog siden ungdomsskolen, så det er det som er drømmen og målet mitt nå! Synes psykologi er utrolig interessant, fascinerende og viktig.

    5. Å skulle velge kun ett yrke er noe av det vanskeligste i verden! Akkurat nå bor jeg i Argentina og merker at drømmen virkelig er å kunne ha en jobb hvor jeg kan oppleve verden, møte nye mennesker og lære om deres språk, kultur og liv. Så da står der bare igjen å finne ut hvilket yrke som kan gi meg disse mulighetene. Heldigvis har vi god tid

    6. Til anonym over her: om man går psykologistudiet (profesjon), kan man også bli hjerneforsker 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg