Om Dunkirk var bra?

(skrevet i gårkveld)

Jeg har akkurat kommet hjem fra en kinotur for å se den meget omtalte Dunkirk, og kan i hvert fall meddele at den var verdt alt hypet. Definitivt. Ikke bare var hver eneste scene filmatisk og estetisk vakker, (noe som egentlig er blitt en selvfølge i dagens kinematografi) men den var også rå, ekte og smart. Jeg hadde egentlig ikke gjort noe som helst bakgrunnssjekk på filmen. Ikke visste jeg om skuespillerne eller filmprodusentene, men da jeg så navnet til Christopher Nolan i hvitt på svart bakgrunn da siste scene var over, forstod jeg veldig godt hvorfor filmen var så bra som den var og brought me to tears mer enn en gang. Han er en av mine favorittregissører som står bak blant annet Interstellar, som jeg elsker og forguder, og mange andre større filmer så klart. I tillegg så jeg at Hans Zimmer stod for filmmusikken, så du kan i hvert fall ikke forvente noe annet enn kvalitet på lerretet. Anbefales til filmelskere som setter pris på slikt. Det var i hvert fall en tårevåt og imponert kinosal som forlot Bergenkino i går.

Processed with VSCO with f1 preset

Processed with VSCO with f1 preset

Liten sidenote; Bergenkino har fått noe som heter komfortsaler hvor setene er mye større, kan lenes i og har et lite bord ved siden av. Bakerst i salen får man gratis te, kaffe og en sjokoladebit. Det var nice, og anbefales også. 

Så det var dagens lille film review og tips! Noen av dere som har sett Dunkirk? Isåfall, hva syntes dere?

 

3 kommentarer
    1. Likte Dunkirk veldig godt jeg også! Historien var veldig spennende, og hver eneste scene var så fint komponert 🙂

    2. Har ikke sett den, men skal definitivt se den for Christopher Nolan er helt fantastisk!! Interstellar er også en av mine yndlingsfilmer!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg