Uken som gikk // uke 17

Ukens tanke // Okei, dette er skikkelig rart men jeg elsker når steder nevnes i sanger. Amerikanske byer eller delstater, europeiske land… Ja, jeg vet ikke. Det bare gjør sangen umiddelbart bedre, mer personlig og kreativ om steder nevnes. Aner ikke hvorfor jeg syns det.

Ukens opptur // Det må vel bli å ha hele familien samlet i konfirmasjonen til Aaron. Enorme mengder mat, kaker, politikksnakk, bilder og masse familie. Det trengs et par ganger i året for å holde meg gående. Jeg venter fortsatt på bildene. Det er nemlig fetteren min som sitter med dem for øyeblikket. 

Ukens mat // Grillmaten hos Lotte på fredag. Definitivt. Kylling, Scampi, salat, potetsalat, barbecuesaus, sweet chilli sauce, brød, aioli, maiskolbe, squash. Vi ble passe mett kan man si.
Processed with VSCO with f3 preset

Ukens nedtur // Tror det må bli solbrentheten min. Jeg får så dårlig samvittighet ovenfor hudcellene mine. Huden i pannen min er nå flekkete og stiv og litt plastikkaktig med små linjer. Føles som om jeg aldri kommer til å få fin hud igjen, men jeg har vært brent verre før så jeg håper pannen min tåler denne gangen også, så skal jeg love å smøre den resten av livet. Jeg må virkelig slutte å overvurdere pigmentene mine bare fordi jeg har litt latinamerikanske røtter. Mange tror jeg er naturlig gyllen, men dere hadde raskt trukket det tilbake om dere hadde sett et par gamle bilder av meg for å si det sånn. Jeg har en sånn undertone i huden som virkelig ikke kler å være på sitt hviteste. Ser grå og syk ut nesten. Tror det er meningen jeg skal ha litt farge på kroppen. 

Ukens sang //  Me and Bobby McGee av Janis Joplin. For det første er teksten helt nydelig. “Freedom is just another word for nothing left to lose” er en av de sitatene som bare setter seg i hjernebarken min og gjør inntrykk. Og “I’d trade all of my tomorrows for one single yesterday.” Teksten er bra og stemmen hennes er perfekt for å lage en slags sår og desperat stemning. Jeg blir avslappet, trist, håpløs og melankolsk av denne sangen. Livredd for å bli lei den da, klarer ikke å la være å høre den minst ti ganger om dagen.

Ukens TV // Jeg så en film som heter Southpaw. Det handler om en bokser og var en sportsdrama. Egentlig ikke helt meg. Men jeg har fått en stor kjærlighet for Jake Gyllenhaal i det siste, og når jeg så at han spilte sammen med Rachel McAdams, da måtte jeg egentlig bare se den. Og shitttt for noen skuespillerprestasjoner av Jake. Han skuffer dønn aldri, og er egentlig en utrolig undervurdert skuespiller etter min mening. Utrolig god og rørende film også. Anbefaler den til gutter og jenter i alle aldre egentlig. 

Ukens throwback // Siden broren min konfirmerte seg i dag, tar vi en liten tb til da jeg konfirmerte meg på denne tiden for fire år siden.

 

9 kommentarer
    1. Hei! Med tanke på det du har nemnt om religion tidligare, og din fasinasjon for historie, så lurer eg på om du har nokre tankar/meiningar om at kristendom har større plass i den norske skulen enn andre religionar/livssyn? Kva meinar du t.d. om påstanden “Det meste av vår historie er prega av kristendommen, difor treng me å ha meir om denne religionen”? 🙂

    2. For et par år siden fikk jeg andregradsforbrenning i ansiktet, litt rundt nesa men hovedsakelig panna. Den ble til en eneste svær blemme, som etter hvert sprakk og huden kom av, så jeg gikk med et brannsår over hele panna i omtrent to uker før det begynte å gro igjen. Ble helt fin igjen, men merker fremdeles, etter 3 år (!!) at jeg ikke kan sole panna like mye som resten av ansiktet eller kroppen, da blir huden slik du beskriver den – “flekkete” og litt ujevn, og tar 1-2 dager før hevelsen går ned. Solfaktor 50 funker fett, men anbefaler først og fremst caps! Mye mer praktisk enn å smøre seg inn hver andre time etter min mening. Og føler meg deg, hvert år skjer det samme med at jeg tror huden min tåler mer enn den egentlig gjør. Kjipt, men er vel prisen man betaler for å ikke bruke solkrem med det første 🙁

    3. Hei Leandra! Jeg syns musikksmaken din er bare HELT elsk og jeg har et musikktips til deg. Jeg vet ikke om du hører mye på reggae, men du må gi gruppa SOJA en sjangs, spesielt sangen dems “When we were younger”. Trur du kommer til å digge den, får deg virkelig til å tenke!
      Digger bloggen din foressten.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg