Hvorfor jeg ikke dro på Landstreff Stavanger

Denne helgen har jeg, i motsetning til resten av Norges russ, tilbringt hjemme. Jeg valgte å ikke dra på Landstreff Stavanger rett og slett fordi jeg vil ikke betale flere tusen kroner på en helg midt i en klaustrofobisk, vill folkemengde med musikk jeg stort sett ikke liker. Vet ikke helt om det hadde vært verdt det for min del. Jeg tror alt det sosiale rundt LS er utrolig gøy, men akkurat den biten føler jeg at jeg har opplevd med venner her hjemme. Anna og jeg dro på stranden og solte oss på fredag, og vi har dønn prikk lik musikksmak. Så det å ligge under solsteiken med 60-70-tallsmusikk etterfulgt av et sinnsykt grillmåltid hos Lottelise om kvelden… Shit da koste vi oss – og angret ikke et sekund på at vi ble hjemme. Vi satt og preiket om alt fra energier til kjærlighet til død før vi så to dokumentarer og ble supertrøtt.

Processed with VSCO with f1 preset

Denne helgen har føltes som en sommerferie, og jeg nyter livet så hardt at jeg skulle ønske jorden kunne stoppe å gå i bane rundt solen akkurat her og bare bli i denne årstiden for alltid. Alt er så sosialt og forfriskende på denne tiden av året. Som om året virkelig begynner NÅ. Eller livet. Gud som jeg elsker mai. Får ikke sagt det nok. 

Processed with VSCO with f3 preset

Processed with VSCO with f3 preset

Processed with VSCO with f3 preset

Processed with VSCO with f3 preset

I dag har jeg vært i konfirmasjon til lillebroren min, Aaron. Jeg har en del bilder på lur fra det også som kommer etterhvert! Atm sitter jeg stappmett i sengen og fikser en haug med kommende blogginnlegg. Ettermiddagssolen skinner inn vinduet og Janis Joplin sin deilige stemme gjør sinnstemningen min euforisk. I morgen er det skole, og det er helt ok. Null prøver denne uken så jeg bare lar livet flyte frem til tre små eksamner. Er ikke redd for å komme opp i noen av fagene egentlig, pluss at jeg har én mindre eksamen enn alle andre i og med at jeg tok eksamen i markedsføring og ledelse som privatist i høst, for å slippe enda et år med økonomistyring. Beste valget i mitt liv muligens. Så akkurat nå er livet lekende lett. Tenker å nyte det mens det varer. Livet går i bølger og akkurat nå soler jeg meg på en liten bølgetopp. Skal nyte det så lenge det varer.

7 kommentarer
    1. Skjønner godt at du ble hjemme isteden for å dra på russetreff i stavanger, jeg syns det er så mye mer koseligere å være sammen med gode venninner å kose seg i fin været enn å være blant fulle mennesker, haha….

    2. Du tar alltid så fine bilder og skriver så reflektert og voksent. Tenker jeg må step up my game om jeg skal bli like kul som deg any time soon, er tross alt bare 1 år yngre enn deg… ser ut som du koste deg i helga, vært snøstorm her så du har vært heldig ass

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg