Desembers glossybox

sponset

Hola. Julen nærmer seg nå med stormskritt, og årets siste glossybox har ankommet! Månedens glossybox var spesielt fin og inneholdt som vanlig spennende produkter jeg gleder meg til å prøve ut. Forrige måned anbefalte jeg å bestille et Glossybox-abbonement som julegave, og det gjør jeg fortsatt. Tror det vil oppleves som en fin luksus til alle som liker en liten surpisebox med skjønnhetsprodukter en gang i måneden. Og det er det vel ganske få som ikke gjør?

Glossybox sin hjemmeside med info om abbonementet finner dere herDere kan også lese om produktene i månedens Glossybox om dere blar litt ned på siden!

//

Følte jeg fikk oppklart meg selv en del i siste innlegg, selvom det er en del som fortsatt ikke forstår at jeg vil bekjempe rusmisbruk- og miljøer ved hjelp av idéene jeg fremmer, og at jeg selv ikke er interessert i at jeg skal få lov til å gå ut å kjøpe herion på butikken en lørdagskveld. Noen mente det var respektløst skrevet av meg, da de har familiemedlemmer som er preget av rus og de håpte det aldri ble legalisert. Da har de mistet poenget, for det er nemlig av hensyn til dem jeg først og fremst fremmet idéene, og skrev innlegget. Liberalisering og avkrimenalisering høres sikkert ut som en ganske uforståelig og dum idé for mange som lever på den idéen at å forby og straffe, forhindrer narkotikaproblemer – noe det har vist seg at det ikke gjør. Og kanskje ikke majoriteten av mitt publikum var den beste å fremme denne idéen til. Det er ganske kompliserte politiske aspekter ved saken som jeg burde brukt mye lengre tid på å forklare detaljert. For spesielt interesserte, kan dere sjekke ut linkene til kommentaren til “Stig Matisert” med en del linker til artikler i hovedinnlegget. Noe av problemet kan være at mange bare aksepterer den sannheten de har vokst opp med, uten å ha ork til å sette seg inn i viktige saker og lese selv. Det virket i hvertfall slik da det var mange misforståelser og mye utdatert informasjon i kommentarfeltet. 

“Når det gjelder risiko for å utvikle psykiske lidelser, kommer cannabis vesentlig bedre ut enn alkohol, og psykedelikabrukere later jevnt over til å ha bedre psykisk helse enn befolkningen for øvrig. At brukere av disse stoffene skulle være særlig uberegnelige eller farlige, er således en vrangforestilling.” fra en artikkel funnet her.

Uansett, jeg håper dere nøt dagens mindre kontroversielle innlegg med enda et julegavetips <3 Edit: Siste delen av innlegget ble lengre enn planlagt, haha. Ha en superfin kveld videre.

4 kommentarer
    1. Er så enig i innlegget ditt, og ble utrolig glad når jeg så hva du skrev! Spørsmålet rundt legalisering og avdiskriminering av cannabis er så utrolig interessant og ikke minst viktig, og alt for få kjenner til mye av informasjonen rundt de forskjellige aspektene av denne saken. Det er selvsagt ulike synspunkt, men det er frustrerende å høre argumentasjonen fra folk som ikke har satt seg inn i saken ordentlig, men, som du også sier, bare har akseptert sannheten de er vokst opp med. Likevel kan jeg forstå at innlegget ditt gjerne ble tolket slik det ble av mange og at enkelte kan ha reagert litt ekstra, da det kan være lett å misforstå og folk fordi har ulikt grunnlag av informasjon.
      Skrev selv nylig en oppgave om nettopp dette i Sosiologien, så det var utrolig gøy å lese en med relativt like meninger som meg selv rundt dette temaet. Creds til deg som belyser en så viktig sak!!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg