Optimist

Hey guys, happy friday. I dag er første lange skoledagen! Årets ukeplan er utlevert, og jeg er faktisk så heldig som jeg kunne blitt med den. Alle fritimene mine er på slutten av dagen, hvis jeg får byttet fra medie til sosialkunnskap i dag, noe jeg har et veeeldig stort ønske om. Så hvis jeg får det til, er jeg en lykkelig jente! I år slipper jeg både matte, økonomistyring(!!!!:D!!!!) og spansk. Så selvom de sier siste året er tøffest, har jeg vanskelig for å tro det i min situasjon altså. Dette blir nesten bare gøy! Bortsett i fra den nye og veldig strenge fraværsgrensen som skremmer meg litt. Men ellers er jeg optimistisk til det nye skoleåret og fagene den inneholder. Jeg har egentlig alltid vært glad i å gå på skole, så det siste året skal nytes. Kanskje jeg er litt for optimistisk nå og lei etter to uker, hehee. Vi får se!

Etter skoledagen, skal jeg i 18-årsbursdag til min kjære Thea, og resten av helgen er også fylt med festligheter. Så det blir en fin start på det første semesteret 🙂 Btw, skjekk ut min nye bomber jacket! Elsker denne fargen på slike jakker. Blir liksom en liten mix av sporty og søt, hihi.


Bomber jakke fra Junkyard HER (sponset)

Og angående forrige innlegg, så setter jeg pris på reflekterte og gode svar med andre innfallsvinkler og perspektiv. Det gjør meg bare smartere og mer forståelsesfull! Så når det er sagt, forstår jeg baktanken og hvorfor folk reagerer. Jeg tror bare jeg virkelig skulle ønske det ikke var sånn, og at diskusjoner om rasisme bare ikke hadde vært aktuelt lenger. Vil så gjerne ikke bli beskyldt for å være rasist bare pga en hårfrisyre, fordi jeg vet med meg selv at jeg ikke er det. Og jeg tror ikke noen som tar den hårfrisyren er det heller, men igjen forstår jeg hvorfor noen reagerer. Så det er et skikkelig dilemma altså, og innlegget som ble skrevet i går var skrevet mer fra ett perspektiv enn det det burde vært. Så ha det i tankene, og gjør gjerne litt research på temaet selv før du gjør opp din egen mening. Jeg står absolutt for det jeg skrev, men det finnes alltid flere sider ved saken.

11 kommentarer
    1. Hei! Jeg har akkurat bestemt meg for å bli pescetarianer, og lurte på om du kunne skrive litt om hva du pleier å spise i stedet for kjøtt. Jeg vet at du har skrevet en del om det før, men gjerne litt mer konkret, hvis det er mulig? Ellers setter jeg stor pris på innlegg med oppskrifter som ikke inneholder kjøtt, har allerede prøvd en del av oppskriftene dine og likte de veldig godt! Digger både deg og bloggen din, bare så det er sagt

    2. Min erfaring er at siste året er det beste på alle mulige måter. Nyt det!! Virkelig!! Hvert eneste minutt!! Gikk også inn i mitt siste år med troen på at det kom til å bli hardt. Alle fag er avgangsfag og man har fire eksamener man må være forberedt på. Jeg hadde mange realfag, men likevel synes jeg det var det minst stressende året. Jeg lærte at jeg kunne oppnå akkurat samme resultat av å jobbe LITT mindre, og stresse LITT mindre. Miljøet på trinnet ble bedre og bedre for hver dag, og så og si alt av obligatorisk skolearbeid var unnagjort innen russetiden! (Så husk å ikke utsett prøver, det kommer du til å angre på i russetiden). januar til eksamenstiden føltes som noen få uker, og etterpå kunne jeg ikke tro at jeg var ferdig. Siste året mitt på VGs har vært det beste skoleåret mitt sålangt! Jobb godt, men ta også tiden til å nyte det!! Lykke til Leandra

    3. Så deg på Tertnes VGS i dag, jeg er ny i år, og du ser like hyggelig ut i virkeligheten som på bilder her på bloggen. Jeg må si jeg ble litt starstruck når jeg så deg! digger deg og bloggen din, stå på!

    4. Går selv siste året på vgs med realfag og sliter litt med motivasjonen, men mange sier det tredje året er det beste, så da stoler jeg på det! 🙂
      Hadde sosialkunnskap i fjor i tillegg til realfag, og det er nok ikke et fag jeg ville anbefalt. Følte ikke jeg satt igjen med så mye ny kunnskap etter å ha hatt dette faget, selv om det var utrolig enkelt å få toppkarakterer i det! Hvor stort utbytte man får av faget kan jo variere fra skole til skole med tanke på lærere og slikt, men jeg har dessverre negativ erfaring med dette faget.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg