Min dag minutt for minutt 12.02.16

07.20: Ganske normal start på morgenen egentlig. Jeg er kanskje litt trøttere enn vanlig, og pyer på den lengste skoledagen i uken som varer fra ti på ni til halv fire. 

08.10: To timer historie, og vi ser aldri ut til å bli ferdig med europeisk middelalder og vikingtid… De tusen årene middelalderen varte er kanskje de minst interessante i menneskehistorien spør du meg, bortsett i fra oppfinnelsene til araberne. Ellers er jeg lei av å høre om skitne mennesker som torturerer hverandre, vier livet sitt til gud og har null interesse av kunnskap. Så disse to timene går sakte. 

12.00: En time med spansk og et storefri er overstått, og det er tid for to timer med noe enda verre enn middelalderen. Faktisk en million ganger verre. Økonomistyring. Jeg går inn i timen med en iskaffe og den største dosen optimisme jeg klarer å skrape frem. Jeg skriver ned ett tall før jeg tilbringer resten av tiden med blikket vekslende mellom tavlen og boken. Noen dråper trenger såvidt gjennom tårekanalene, og jeg håper ingen ser meg. Det finnes ikke ord for å beskrive min frustrasjon i disse timene. 

13.35: Jeg gir egentlig opp livet og beveger meg som en apatisk zombie ned i skapet for å hente hifi-bøkene. Det er tid for historie og filosofi. Kanskje det kan muntre meg opp?

13.45: Og visst faen om det kan. Vi starter timen med en kahoot, (quiz) i vitenskapens historie. Endelig er det min tur til å være smart. Da temaene omhandler ting som jordens rotasjonshastighet, Galileo Galilei, planeters omløpsbaner og teleskoper, kan jeg ikke gjøre annet enn å vinne. Spesielt ikke når en Freia Melkesjokolade er førstepremien. 

15.50: HELG! Jeg tar litt bilder av noen greier jeg hentet i posten som jeg skal vise på mandag, og sitter meg ned for å skrive et blogginnlegg. Altså dette. Jeg skammer meg litt fordi jeg bare har tre ruter igjen av melkesjokoladen. Aner ikke hva som skjedde, plutselig bare var hele driten vekke. Så jeg vurderer å gå med en litt løsere kjole i kveld enn den tettsittende jeg hadde planlagt.

17.06: Tid for øvekjøring! Jeg kubber bilen tre ganger på rad i samme lyskryss midt i byn. Jeg blir litt stresset og forbanna, men det går over etter et par minutter, for ellers gikk det veldig bra.

19.00: Det ringer på døren, og utenfor står Roba som jeg ikke har sett på leeenge. Det første jeg legger merke til er at hun har fått jævlig fin rumpe og jeg komplimenterer den før noe annet. Videre får hun en god klem og vi gjør oss klar til 17-årsdagen til Marte sammen. Jeg velger en tettsittende kjole likevel, fordi den er så fin og jeg har ikke brukt den før :/ Med litt mer kake og en halv flaske rødvin ser det sikkert ut som jeg er 6mnd på vei, så da kan jeg skylde på det. 
Kjole fra Shein her (sponset)

21.40: Litt brownies, en altfor god muffins og et par glass Cantina Zaccagnini er konsumert og jeg blir endelig 6mnd på vei. Det tydes ikke så godt på bildet, men i virkeligheten tydes det så godt at jeg bruker beina til en ukjent jente for å skjule magen. Et par minutter senere er det glemt og jeg baber meg med Birgitte.


Roba, meg, Birgitte, Roba, Caroline.

00.20: Nå gjetter jeg litt på klokkeslettet, men rundt denne tiden henter moren til Caroline oss, og det er egentlig litt deilig å få en relativt tidlig kveld etter en lang dag på farten. Jeg innser at neste fredag er det faktisk min tur til å feire bursdag, og jeg blir jo hele 18 år? Sjukt. Et par minutter senere sover jeg søtt i sengen min. 

5 kommentarer
    1. Åå, skal velge fag neste år. Og har vurdert hi-fi, men er litt usikker(?). Kan du muligens skrive et innlegg om hvilke programfag du har og hva du tenker om dem. Det eneste jeg et sikker på er sosialkunnskap 🙂

    2. Liker slike innlegg 🙂 skulle akkurat til å spørre om du kunne si noe om programfagene dine jeg også haha Jeg må velge om omtrent en uke, og jeg eeer så usikker

    3. Et innlegg der du forteller om programfagene dine hadde vært interessant!! Skal gå språk, samfunnsfag og økonomi. Eneste jeg vet er at jeg kan ha et fag fra realfagretningen i tillegg til to fra språk, samfunnsfag og økonomi, der jeg ønsker å ha biologi. Hadde vært gøy! 😀

    4. Haha, jeg elsker måten du beskriver ditt hat for økonomistyring. -For all del, jeg synes det er synd at du har et fag du misliker såpass, men det er bare så sinnsykt gjenkjennelig! Tror alle på vgs har minst ett programfag de virkelig angrer på at de valgte 😛

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg