Livet i Meloneras

Gran Canaria er et spesielt sted. Naturen og selve byene hvor folk bor ser så ufattelig dødt og trist ut i forhold til i Norge. Tørt, gul jord, steiner, nesten ingenting grønt noen steder og hvite, små steinhus. Men det er veldig deilig å være turist her da. Det virker nesten som om hele byen er skrudd sammen slik at turistene skal ha det bra, og ikke innbyggerne. For det finnes jo virkelig fine turiststeder med store, vakre hotell, strandpromenader og palmetrær.

Vi bor i Meloneras, som må være et av de fineste områdene på øyen. Vi havnet på en eller annen måte på feil hotell. Vi skulle egentlig bo på det samme som i fjor, men endte opp på et rett ved siden av som egentlig var vel så fint. Utrolig stort hotellområde som er inspirert av afrikansk kultur. Jeg ble helt målløs da jeg ankom hotellet. Såå høyt under taket, vakker kunst og helheten er rett og slett on point. Eneste som mangler er god wifi. Vi har kjøpt for to uker, men det er nesten helt håpløst. Så hvis jeg blir fraværende fra bloggen en stund, så må jeg bare beklage, men dere vet i hvertfall hvorfor.

Her er noen bilder vi har tatt så langt. Bildeopplastingen går så utrolig treigt pga nettet, så vi får spare en god del bilder til jeg kommer hjem tenker jeg. Men dere får i hvertfall en liten smakebit på hvordan jeg har det for øyeblikket.

 
Topp fra Sheinside. Skjørt fra Zara.


Hotellfrokost <3

I syden orker jeg verken sminke eller å gjøre noe med håret. Jeg syns bare det blir ekstra stress i varmen. Anyone feel me? Vi har ikke gjort så mye spesielt her foreløpig, annet enn å slappe av, spise god mat og jobbe med brunfargen. Så vi får se hva de neste dagene bringer. I kveld skal vi inn til byen og spise tapas!

19 kommentarer
    1. Hei, leste innlegget om ditt år på vgs, kan du si mer om gymtimene? Får man bestemme selv hva man vil gjøre? Var det styrketester? Hvordan var de? Dusjer dere? Takk 🙂

    2. Hei, jeg har ofte tenkt det samme når jeg har vært i syden (det at det alltid er så tørt) helt til i fjor, da vi var på ferie om våren. Herregud så mye finere og ikke minst friskere det er i syden på den årstiden! Kunne nesten ønske det var om våren man hadde ferie, for da får man en så mye bedre opplevelseav naturen i disse landene! Håper du koser deg videre! 🙂

    3. Jeg har vert på det samme hotellet:) Veldig fint! Kos deg, det fortjener du! <3

    4. Jeg var på det hotellet i Februar-Mars og det er så sykt fint der, ble helt målløs over alt <3

    5. Kan du skrive et innlegg når du kommer hjem om hvordan livet ditt er akkurat da og om du har det bra osv/ hva du har tenkt til å gjøre neste år?

    6. Herlige bilder og fin blogg!! Vet ikke hvor langt du har kommet i boka, men om du ikke er ferdig så gled deg!! Det er en fantastisk bok!! 😀 Ta gjerne en titt innom bloggen min tinarj.blogg.no

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg