Super gode og sunne bananpannekaker

Jeg elsker å starte dagen med en god frokost, og denne oppskriften jeg skal dele nå er den beste frokosten jeg har spist på lenge. Det er så gøy å dele mattips med dere, for jeg vet mange setter pris på sånt, inkludert meg selv. Jeg elsker å se hva andre lager til frokost, lunsj osv. Så her har dere altså min oppskrift på noen utrolig gode og sunne bananpannekaker jeg tror alle vil like!

Her er hva jeg brukte:

– 1 stor banan
– 3 ss havremel
– 1/2 ts kanel
– 3 egg
– 1/2 ts salt
– 1 ss rapsolje 

Skrell bananen og mos med en gaffel. Rør inn mel, kanel og salt. Pisk eggene godt sammen og bland inn. La røren stå i 20-30 minutter før du steker små pannekaker i varm panne med olje. 

Server med enten bær, frukt, honning, peanøttsmør, kesam, syltetøy eller bacon. Utrolig mye godt tilbehør som passer til disse pannekakene!

Noe dere kunne tenkt dere å prøve ut?

17 kommentarer

Siste innlegg