VEGANSK PØLSEFEST

Jeg frydes over å se hvor mange veganske alternativer det finnes i butikken i dag i forhold til bare et par år siden da jeg oppdaget og praktiserte veganisme i en periode. I dag er det så mye mer å velge mellom. Veldig fremskritt for dyrevelferd, helse og det globale miljøet! Kjøttdeigerstatninger og revet ost som jeg bruker i taco, hamburger patties av forskjellig slag, vanlig ost, skinke, yoghurt, melk, snacks og til og med pølser. Jeg bor jo nå alene og handler på nærbutikken, Kiwi. Der er det i hvert fall et imponerende vegansk utvalg. Så når jeg handler inn til heimen, så går det for det meste i plantebasert. Det jeg virkelig fremdeles er avhengig av som ikke er veggis her i huset er vel egg. Tror jeg har innstilt hjernen på å gravitere mot veganske valg, noe jeg syns er veldig fint å implementere.  Men åh, sjokolade også. Er det noen som vet om en god vegansk sjokolade? Leter fremdeles. De fleste er smakløse syns jeg.

I dag vil jeg bare anbefale mine nye favorittpølser, som jeg bruker i all slags matlaging. Til frokost har det i det siste vært standard med egg, bønner, veganske pølser og noen ganger et rundstykke. Jeg er blitt frelst av meksikansk tomatsuppe (som dessverre ikke er vegansk men sikkert går å lage en vegansk versjon av) med mais og veganske pølser, og forleden hev jeg dem også oppi grønnsakssuppen. Det ble nydelig!

Oppskriften på grønnsakssuppen fikk jeg av faren til eksen min, bare at jeg byttet ut kjøttboller med veganske pølser.

Oppskrift:
Poteter
Gulrøtter
Stangselleri
Kålerabi
Veganske pølser
En spiseskje buljong
En teskje salt
En teskje pepper

Fremgangsmåte:
Hvor mye jeg vil ha av grønnsakene, er tar jeg på øyemål. Fyll opp vannet så det akkurat dekker over grønnsakene. Kok i 30min. Stek pølsene i en ovn på 180grader celcius varmluft. Kutt dem opp, og hiv dem oppi kaserollen de 10 siste minuttene. Suppen er klar! Mange vil også påstå den er bedre dagen etter.

9 kommentarer
    1. Oooh tusen takk for tipset! Elsker når det kommer nye veganske produkter i butikkene, er virkelig et steg i riktig retning 😀

    2. Hurra! Dette var kjekt å lese:D Sjekk oss gjerne ut på Instagram vegally.no for lett tilgjengelig veganske produkter! God jul

    3. hei leandra! takk for tips med vegansk alternativ:)
      har fulgt deg en god stund nå og husker at du var i amsterdam for en liten stund siden, og lurer på om du kan tipse litt om coffee shops haha. skal dit om et par dager og lurer på om du har noen gode shops du vil anbefale meg? Evt send meg en liten epost om du har tid og heller vil skrive det der. digger din åpenhet og kreativitet!!!

    4. Heihei, lurte bare på om vi kunne forvente slikt innlegg med oppsumering av året slik du har gjort tidligere år? Er også veldig glad i innleggene du lager hvor du vurderer om du har nådd nyttårsforsettene du skrev i januar:) Blir virkelig inspirert av disse innleggene dine!!

    5. Hei! Bare hyggelig 🙂 Ja, stemmer, men jeg har dessverre ikke en spesifikk som jeg kan huske skilte seg ut. Vil anbefale å spørre taxisjåføren eller sjåføren din når du er der. Noter heller ned litt anbefalinger fra lokalbefolkningen 🙂 De vet mye bedre enn meg. Og tusen takk for fine ord <3

    6. Disse pølsene er ikke veganske !!
      Også vil jeg anbefale moofreechocolate, den er sååååå god!! De selger den på Meny!<3<3<3

      Så bra at du spiser vegansk <3<3 Sender deg masse love!! Fortsett å spre det gode budskapet!!d

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg