SMERTE I HJERTET

Jeg var på Norli og skulle kjøpe meg Jordan B. Peterson sin 12 Rules for Life da jeg oppdaget at det var 2 for 1 på en del utvalgte bøker. Så jeg spurte kassedamen om hun hadde en å anbefale. Hun anbefalte ganske mange bøker, men ut i fra kroppsspråk og engasjement, virket hun definitivt mest overvunnet av Charlotte. Så da ble det den.

Charlotte handler om en ung, jødisk kunstner under 2. verdenskrig. Den er basert på en ekte historie, og er virkelig en sår og vakker bok. Den satt ofte ord på dype emosjoner og erindringer jeg har hatt, samtidig som den var veldig lettlest. Du får innsikt i følelseslivene og personlighetene til flere unike og relaterbare karakterer, samtidig som du får inn en del viktige historiske hendelser. Urettferdighetene og umenneskelighetene som fant sted i tyskokkuperte områder på den tiden, er definitivt noe man får en større og vondere forståelse for i denne boken.  Og ikke minst hvilke alvorlige konsekvenser det fikk for psyken til de sjelene som ufortjent fikk smake på krigens verste aspekter. Det er også en rivende tragisk kjærlighetshistorie som gir meg lengsel og smerte i hjerte.

Dette avsnittet <3

Kanskje den kan leses i julen, eller gis i julegave til noen? Jeg ble i hvert fall nylig ferdig med det jeg må kåre til min favorittbok så langt i 2018. Så jeg måtte dedikere et eget innlegg til den.

Har dere lest noen bøker å anbefale i det siste?

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg