MOVIES OF THE MONTH #2

Her kommer tre filmer jeg har sett i desember og en liten review av dem! Noen som har sett en av disse kanskje?
Paterson
Paterson handler om en bussjåfør som bor med sin mildt sagt interessante kjæreste. Han skriver vakre dikt, og filmen følger han en helt vanlig uke fra han våkner til han er ferdig på jobb. Vi ser små, ordinære men likevel betydningsfulle hendelser som skjer med han i hverdagen. En søt, rolig og litt annerledes film jeg likte.

Gone Girl

Jeg har faktisk ikke fått sett denne før i nå i desember, selvom den har stått på listen over filmer å se lenge. Jeg tror jeg har hørt litt for mye bra om den, så jeg hadde litt høye forventinger. Det var en fet film selvom den ikke føk helt til topps. Det psykologiske, som ble dratt langt, var underholdende, defintivt. En mystisk, psykologisk krim.

The Big Lebowski
Åh, min nye favoritt. Jeg tar meg selv i å “casually” anbefale denne til typ alle jeg kjenner etter jeg så den forleden. Den klatret opp på min topp 20 favorittfilmer noensinne før den i det hele tatt var ferdig. (Den måtte sees igjen i går) Ufattelig morsom, og innsiktsfull på en og samme tid. Den tar the law of attraction og karma til nye høyder. På en komisk og overdreven måte, men likevel så lærerik og klok, med budskap i samtlige av scenene. Jeg falt helt pladask for The Big Lebowski. Veldig my cup of tea. Takknemlig for at denne filmen er skrevet og laget, og at jeg så den på denne tiden i livet mitt.

Har dere noen gode anbefalinger til meg?

6 kommentarer
    1. Har du lest boken “21 lessons for the 21st centtury” av Yuval Noah Harari? Såfall, kunne du laget et blogginnlegg om dine tanker rundt den?
      Ps. det er en sykt bra bok!

    2. Nei, men jeg har lest hennes andre “Sapiens” og har sett litt på denne i bokbutikken også i det siste. Kunne gjerne tenkt meg å lese den i år, har bare et par andre å lese først 😀 Men takk for forslaget. Jeg kan nok lage et blogginnlegg om den etter den er lest ja!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg