JEG SKAL VÆRE I ET DEBATTPANEL I DAG

Denne dagen har jeg helt ærlig vært skjelvende nervøs for i en så god stund at jeg har småfortrengt det frem til i går… Jeg fikk nemlig en forespørsel av en jente fra Unge Høyre for noen uker siden, om jeg kunne tenkt meg å delta i en debatt som skulle dreie seg om reklame på sosiale medier. Det skal snakkes om hvilken innvirkning reklame har på psykisk helse, og hvilket ansvar influencere, markedsførere og politikere har når det gjelder dette. Vi blir fire stykker i panelet som skal svare på spørsmål! Daniel Pedersen fra Ex On The Beach, meg, Torill Eidsheim som er stortingsrepresentant fra Høyre og Fredrik Jomark, styremedlem i Liberalistene Hordaland.

Den siste tiden har jeg hatt en stemme i hodet som har hvisket til meg “Back the fuck out, Leandra. Du kan fremdeles avlyse, du vet ikke hva du snakker om, dette temaet er ikke noe for deg å belære andre i.” Men jeg hadde blitt så skuffet over meg selv da. Og jo, dette temaet er akkurat for sånne som meg. Dette er en relevant utfordring som er ubehagelig og utenfor min komfortsone å snakke genuint og ærlig om. Men når jeg transcenderer nervøsiteten, og adrenalinet bruser i årene når det hele er over, så har jeg lvlet opp som menneske. Med mindre jeg driter meg loddrett ut. Jeg har aldri gjort noe lignende før, eller hatt så mange øyne rettet mot meg når jeg snakker om noe så viktig. Jeg syns jeg er flinkere til å skrive enn å snakke, så dette blir forbiii skummelt. Men i noen samtaler overrasker jeg meg selv når jeg umerkelig havner “in the zone” og det jeg sier, er ting jeg ikke hadde tenkt over at jeg hadde tenkt over en gang. Jeg går vel egentlig rundt hver dag og gjør meg opp meninger om ditt og datt uten at det egentlig manifesterer seg som meninger før jeg sier dem høyt. Det har jeg merket – noen setninger kommer uventet som en positiv overraskelse til og med for meg selv. Liksom åja, mener jeg dette? Ja, jeg gjør visst det. Og det er mine favoritt type samtaler… Så jeg satser på at det skjer i kveld! Dette blir nok minst like spennende for meg som for de som ser på. De som ønsker, må bare komme! Det arrangeres i Kong Oscars gate 14 og begynner kl. 18. Facebook-arrangementet finner dere her. Ønsk meg lykke til!


Genser fra Old Soul
Bukse her
Lignende sko her

3 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg