INSOMNIA – En eksperimentell kortfilm

Det andre prosjektet første semesteret på skolen er eksperimentell film. Da skal alle i klassen være sin egen regissør og klipper, og lage en film på 1-3 minutter på egenhånd. Eksperimentell film gir rom til stor kreativ frihet, ofte med et budskap, men det kan også være uten. Det kan bokstavelig talt være hva som helst. Mange velger å lage om noe personlig. Vi ble oppfordret til å hente inspirasjon innenifra. Eksperimentell film er mange av lærernes favorittoppgave, fordi da får man se hva elevene er god for og hvem de er. Uten crew og uten cast, hvis man vil være helt selvstendig og fri. Vi hadde visning på skolen i dag, og skal ha det i morgen også. Utrolig spennende å se hva folk lager, og jeg gleder meg masse til i morgen. Det blir siste skoledag for i år!

Jeg fikk vist min kortfilm i dag, og tenkte da det var passende å poste den på nettet samme dag. Egentlig så hadde jeg en fullstendig annen idé i tankene, men da jeg begynte å filme og eksperimentere litt, innså jeg at jeg faktisk hadde filmet deler av søvnløsheten min. Så da tenkte jeg det var lurt å bygge videre på det i stede. Tilbakemeldinger fikk jeg fra filmlærerne og første og andre klasse i studio i dag, men jeg er interessert høre deres tanker også! Enjoy i fullskjerm og full HD.

8 kommentarer
    1. Hva tenker du om at du på en måte fremmer det jeg vil tro er hasjbruk i denne filmen? Jeg likte den og syns den er godt laget, men det er veldig unge jenter som leser bloggen din. Nå er jo denne laget i forbindelse med skole, men det er jo ditt valg å legge den ut her 🙂

    2. Fremme og fremme… Syns vel egentlig hasjbruk fikk et ganske negativt uttrykk i denne filmen. Men den tolkes jo fritt og individuelt av seerne tenker jeg 🙂 Hasj og andre rusmidler har har nok de fleste unge jenter kjennskap til fra før gjennom andre filmer/serier osv. Så jeg håper og tror at akkurat disse to minuttene ikke vil ha en nevneverdig negativ effekt på dem, men man vet jo aldri dessverre… Likevel ønsker jeg ikke å sensurere temaer som er tabubelagte, da det hemmer min kreative frihet og ønske om uttrykk. Det er vel i grunn tabubelagte temaer jeg ønsker å ta opp gjennom filmskaping uansett, pluss at eksperimentelle filmer og kunst vanligvis burde provosere, så det er jo fint at det funket litt da!

    3. Likte denne veldig godt! Uttrykket, musikken og selve handlingen. Vet ikke hvorfor, men sitter igjen med en litt sitrende følelse? Du er så talentfull <3

    4. Elsker fargene, musikken, alle kontrastene. Nydelig kunst, du er skikkelig talentfull! Stå på Leandra! Noe av det beste jeg har sett på lenge.

    5. Veldig stilig, spesielt det røde lyset og de viftende tærne! Men føler av en eller annen grunn at det blir litt “klisjé” med dopgreiene. Søvnproblemer er vanlig og slitsomt og jeg personlig syns det hadde vært stilig å skildre det på samme måte som du gjorde her, bare uten den ganske oppbrukte dopvinklingen. Det ble litt sånn “Uuh, stilige klipp. Oooog der kom dopet ja. Okei da.. Enda en slik film.”

    6. Det kunne funket bra uten også ja, helt enig, var faktisk litt redd det skulle stjele for mye oppmerksomhet fra selve søvnproblemet, så prøvde å bare bruke et par klipp. Men skjønner hva du sier! Kanskje det hadde blitt noe litt annet og bedre uten. Jeg hadde lyst til å bruke det selvom likevel da. Tusen takk for konstruktiv kritikk <3

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg