SÅ HVORDAN GIKK DET?

Reklame | Junkyard

Jeg satt rastløst og ventet på at ordstyreren skulle begynne å stille spørsmål mens jeg stirret ned i fanget på de fiklende, klamme hendene mine. Redd for at smilet mitt skulle skjelve om jeg så noen inn i øynene. God damn så ukontrollerbart fysiologisk nervøs jeg var, med alle øynene fra et politisk publikum rettet mot meg. Hele rommet var fylt opp. Nevrotismen min (som tydeligvis og heldigvis ikke er så synlig på utsiden, bortsett fra at jeg blir stiv i kropp og ansikt) løsnet sakte men sikkert i takt med fortapelsen min i temeaet. Det jeg ønsket skulle skje, skjedde – jeg ble etterhvert for fokusert på substansen av samtalen til å tenke over meg selv eller at jeg var nervøs. Så på det tidspunktet klarte jeg til og med å få publikum til å le! Det var en overraskende, men god følelse å bli høy på. Å hoppe i noe utfordrende og gjennomføre noe skummelt, medfører virkelig en varm og sprudlende rus i etterkant – noe jeg vil oppsøke oftere.

 

Jeg snakket med bestekompisen min i AUF før debatten for å høste noen tips. Og jeg lover, de profesjonelle rådene hans gjorde meg enda mer nervøs og usikker enn det jeg allerede var. Jeg hadde verken forberedt en struktur på det jeg skulle si, og ikke har jeg nok kunnskap om politikk til å komme på noen revolusjonerende tiltak politikere kan iverksette for å redusere presset blant unge på sosiale medier. Selvom jeg faktisk delte en venninne sin idé som vi alle var begeistret for. Jeg tok det hele på sparket og sa det som falt meg inn, litt stokkete, men jeg fikk frem mitt. Jeg har et ganske individualistisk syn når det kommer til det hele, og tror det til syvende og sist er opp til enkeltpersoner hvordan de navigerer seg gjennom en verden av slu markedsføring. Kunnskap, refleksjon, viljestyrke og disiplin. I tillegg syns jeg foreldre og skole burde begynne tidlig og kontinuerlig å informere barn om konsekvensene av sosiale medier for psykisk helse. Det viste seg ganske kjapt at hele panelet var enige med hverandre angående dette. Nå skal det sies at alle var ganske liberale sjeler, og jeg tror det hadde blitt litt hetere i rommet om noen fra venstresiden hadde sittet i panelet. Så fjoh… Det var egentlig veldig deilig for en som deltar i debatt for første gang. Jeg fikk høre etterpå at det hørtes mer ut som en samtale på en podcast enn en klassisk debatt. Og jeg er hundre prosent enig. Det var virkelig en fin og blomstrende samtale. Jeg lvlet i hvert fall opp som menneske, som var målet mitt fra forrige innlegg.

Jeg har forresten fått en ny favorittpolitiker – Torill, som er stortingsrepresentant for Høyre – for en fin og trivelig dame. Veldig åpen til sinns og engasjert i det hun snakket om. Intelligent, smilende og varm av person. En beundringsverdig kombinasjon av egenskaper. Fredrik fra liberalistene var også en fryd for meg personlig, å høre på. Han formulerte tankene mine på en måte jeg ikke er i stand til selv enda. Det var også veldig behagelig å ha Daniel i panelet. En så ydmyk og fin gutt med masse fornuftige tanker rundt emnet. Det er mulig jeg poster videoen av debatten på nettet. Et innlegg om det vi snakket om litt mer direkte er i hvert fall på sin plass syns jeg.

Det endte opp med å bli en nydelig dag, all together. Jeg sov skikkelig godt natt til i går. Hele 6 timer uavbrutt, noe som er tilnærmet eufori for meg. Jeg var på hugget på skolen, stilte spørsmål i hytt og pine og lærte masse. Samme med debatten, og etter debatten ble det flere samtaler og gratis pizza i Høyres Hus, før jeg dro videre på et spontant kafébesøk med min fetter, søster og kusine. Enda flere gode samtaler, litt tårer og masse kjærleik <3 Kanskje den fineste dagen så langt i 2019 faktisk.

   Jakke // her
Genser // Carla F
Lignende bukse // her
Belte // Mango
Lignende sko // her

Og siden vi er på emnet om reklame i sosiale medier, hoho – bruk rabattkoden “leandrav15” og få 15% rabatt på bestillingen din på min uten å tulle, favorittnettside for klær, Junkyard! Varer frem til 17. feb. (Gjelder ikke kampanjer, salgsprodukter og deals.)  

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg