HVA SKRIVER DU NÅR DU SKRIVER?

Jeg kjenner jeg trenger å få litt utløp gjennom fingrene og skrive litt. Jeg bekymrer meg for at jeg skriver for lite om dagene. Jeg vet det er godt for meg. Og ikke bare faller man inn i en slags transe når man skriver, eller i hvert fall gjør jeg, men det føles faktisk godt en god stund etterpå også. Akkurat som å gå på trening faktisk. At dagen har vært mer effektiv, og at man kan legge seg og vite at man har gjort noe bra på en måte. Jeg skriver litt i en five-minute journal hver morgen og hver kveld. Også har jeg loggført som script supervisor på skoleprosjektet jeg har postet en del videoer av på instastory i det siste. Men det teller ikke som skriving skriving. Jeg lurer på hvor mange av dere som pleier å skrive? Hva som helst egentlig. Er det bare i skolesammenheng, i samtaler med andre, eller skriver dere noen gang i en dagbok, eller i et word dokument for dere selv? Sangtekster eller tanker? Kjærlighet eller bekymringer? Jeg er nysgjerrig. Kanskje jeg bare gjorde meg selv så avhengig av det ved å blogge så lenge som jeg har gjort. Og i det siste har jeg jo blogget mindre enn vanlig. Et par ganger i uken i gjennomsnitt kanskje. Og jeg føler jeg vil ha den ekstra fritiden det gir meg, men samtidig så er dagene så mye lengre når jeg ikke blogger hver dag. Så jeg vet ikke helt jeg.

Det er 2019 og jeg har hatt mye optimisme og forventinger til meg selv inn i dette nye året. Men jeg føler likevel jeg går og venter litt på at ting skal falle på plass. Jeg vet ikke hva. Så i kveld skal jeg i kjent stil, slappe av alene i leiligheten min. Jeg har nettop sett “Almost Famous” og skal nå se “The Nice Guys” mens jeg koser med Cindy. Noen anbefalinger fra mine filminteresserte class mates jeg fant passende å ta i bruk da jeg vil se noen litt muntre filmer i kveld. I morgen skal jeg tilbake på jobb i hjemmesykepleie for første gang siden sensommer. Jeg er nervøs, for det er mye å huske og gjøre rett og riktig i en slik jobb. Jeg krysser fingrene for at det går bra. Jeg trenger noe som opptar tiden min noen ettermiddager i uken, og da er vel hjemmesykepleie perfekt? Pluss at pengene skal utelukkende gå til reise. Det er like lenge til sommeren, som siden det var sommer. Kanskje det er det jeg går og venter på skal falle på plass. Årstiden min jeg alltid lengter etter. Åh, nå fikk jeg lyst til å mimre litt.

      

1 kommentar
    1. Så sjukt fine bilder du tar! Og så nydelig du er 😮
      Håper fredagen din blir fin! God helg <3

      Ta gjerne en titt innom min blogg, når du får tid og lyst!

      Stor klem

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg