HVA ER DINE MÅL I LIVET? – Q&A

Håper ikke dette er et for personlig spørsmål. Men hvordan ligger du an på treningsfronten?
Husker du hadde en periode for et par år tilbake (tror det var 2015-2016) hvor du trente skikkelig, spiste veldig sunt og hadde six-pack og hele pakka 😀 Veldig inspirerende! Og føler du noen gang kroppspress?
Ja, jeg pleide å være kjempeflink på den tiden. Akkurat nå ligger det ganske så elendig an på treningsfronten for å være ærlig. Det har vært en svak helsemessig periode, så jeg har ikke vært i stand til trening. Men jeg er et periodemenneske når det gjelder det meste, så jeg skal begynne skikkelig igjen over nyttår. Og jeg gleder meg virkelig til rutinene nå kjenner jeg. Og på det siste du spør om, definitivt ja.

Hva er dine mål i livet?
Enkelt å greit å ha alle stegene i Maslows behovspyramide på stell. Man setter ikke nok pris på om man har det føler jeg… Akkurat nå mangler jeg et par essensielle punkter å få orden på. Men selvrealiseringen på toppen, som liksom blir det endelig målet da, henger jo mye sammen med skole, jobb, blogg, musikk, skriving og kunstneriske ambisjoner. Jeg vil inspirere, bli inspirert, samle livserfaring og bruke det godt. Jeg trenger ikke å bli “suksessfull” eller rik. Det er oppskrytt og sløvende har jeg fått inntrykk av. Jeg vil hige etter noe alltid. Aldri miste lysten på å jobbe, men samtidig ha en vedvarende ro. (hvis det i det hele tatt er mulig???) Jeg vil vel egentlig bare være frisk, gjøre på ting jeg liker og være med mennesker jeg liker.

Hvilken typ nettsider/apper bruker du for underholdning på telefonen? Jeg er drittlei Instagram og den type sosiale medier, og ender som regel opp på bloggen din! Interesserer meg for mye av det samme som du gjør, alt fra psykologi, samfunn, verdensrommet, psykedelisk eksprimentering osv… Er ikke kresen, bare interessert i å ja, utforske nye ting, men vet liksom ikke helt hvor jeg skal begynne å leite! Er jo mye spennende på YouTube osv, men har du noen stikkord eller sider du vil anbefale? Ble litt knotete spørsmål ser jeg, men håper du skjønner hva jeg mener!
Koselig at du ender opp på bloggen min da <3 Bare å komme med forslag til ting du ønsker å lese om. Ser ut til at jeg gledelig hadde tatt imot tipsene, ut ifra det du sier om interessene dine. Her i gården finner man glede i litt av hvert. Podcaster med Joe Rogan, Jordan B. Peterson sine forelesninger, alt av Russel Brand. Og ellers tar jeg meg til stand up shows, bøker, filmer og en dokumentar i ny og ne. Men hva som underholder meg går også veldig i perioder. Akkurat nå er det dette.

Er du redd eller nervøs for framtiden? Eller har du tidligere vært det?
Spørs hvilken sinnstemning jeg er i når du spør meg, så ja, av og til må jeg innrømme. Men jeg er vel for det meste spent til fremtiden og tenker at alt som regel ordner seg.

Hva tenker du om at du på en måte fremmer det jeg vil tro er hasjbruk i den siste kortfilmen din? Jeg likte den og syns den er godt laget, men det er veldig unge jenter som leser bloggen din. Nå er jo denne laget i forbindelse med skole, men det er jo ditt valg å legge den ut her 🙂
Takk! Jeg syns vel egentlig hasjbruk fikk et ganske negativt uttrykk i denne filmen. Men den tolkes jo fritt og individuelt av seerne tenker jeg. Hasj og andre rusmidler har har nok de fleste unge jenter kjennskap til fra før gjennom andre filmer/serier osv. Så jeg håper og tror at akkurat de to minuttene ikke vil ha en merkverdig negativ effekt på dem, men man vet jo aldri… Det er vel i grunn tabubelagte temaer jeg ønsker å ta opp gjennom filmskaping uansett. For øvrig syns jeg at eksperimentelle filmer og kunst burde ha potensiale for å provosere.

// Movie set memes på facebook.

Hva tenker du å gjøre når du er ferdig med studiene på Noroff?
Da har jeg planer om å reise til Australia eller Sør-Afrika for å ta en bachelor i filmproduksjon der. Men om det dukker opp noe mer fristende å drive på med her i Norge eller andre steder etter skolen, så griper jeg jo de sjansene så klart! Vanskelig å planlegge skråsikkert, fordi jeg som regel følger magefølelsen og det jeg har mest lyst til der og da. Men ja, filmskole i utlandet er hovedsakelig planen.

3 kommentarer
    1. Hei!

      Det var jeg som skrev den kommentaren angående hasjbruk, og vil bare prøve å forklare litt hva jeg mente. Jeg håper virkelig ikke du tolket kommentaren min i negativ retning, da det overhodet ikke var intensjonen min.

      Jeg var bare nysgjerrig på om du hadde et bevisst forhold til at yngre lesere er innom her, og det virket det som du hadde 🙂

      Jeg er ikke for en eventuell sensur av filmene dine, og syns du skal fortsette med å bryte tabuer og å eksperimentere akkurat som du føler for. Håper du vil fortsette med å legge ut det du lager, selv om temaene kan virke provoserende etc, for jeg ser frem til å se mer av hva du lager.

    2. Kunne du delt dine topp 5 dokumentarer eller noe lignende en gang? Jeg er også interessert i mye av det samme som deg virker det som, og jeg elsker en god dokumentar, men sliter med å finne de virkelige gode..

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg