FILM SCHOOL KIDS

Jakke // her
T-skjorte // gave fra en veninne
Bukse // her
Sko // her

Det er ikke sjeldent vi har med oss kamera på skolen, så i går tok to klassekamerater og jeg en liten pause fra dokumentarklipping, gikk ut i solen(???) og skjøt noen skudd bak studio. De har mye mer kunnskap om foto om grading enn meg, så det er gøy å se hvor seriøst de tar fotograferingen – at de bryr seg om estetikken til bilde, vinkler og utsnitt osv. i forhold til om man skulle spurt en tilfeldig venn om hjelp. Når fotografen er solid, blir det mye lettere å fokusere på hvor man skal gjøre av seg selv på bildet. Som kan være mer vanskelig nok! Men da slipper man iallfall å stresse over at den ene vinkelen ser litt løk ut, for basic eller bare man ser hvordan det kunne blitt mye bedre om man hadde tatt bildet selv, haha, jeg vet dere relaterer til dette.

Instagramfeeden deres er sånn ti ganger penere og mer gjennomført enn min, så sjekk gjerne ut profilene deres på @Mindkum og @Ferner.pf! På sistnevnte bruker, ser dere et fett fish-eye lens-bilde av meg. Det er så morsomt med fish eye? Jeg er superfornøyd med mitt eget kamera da. Canon 6D med 50mm 1.4 er superideelt for portretter, men vi snakket om det i går – man blir liksom litt lei. Det gir jo en ganske nøyaktig gjenspeiling av hvordan øye ser virkeligheten, så man kan fort ønske seg litt mer spenstige linser. Det som er så fint med filmskole er at man finner folk med interesser innenfor alle aspekter ved filmproduksjon, alt fra foto til klipp til grading til estetikk osv. Samarbeid og kommunikasjon er key, og medfører naturligvis mye ny kunnskap. Jeg lærer stadig bort ting av folk i klassen min, og det er jo så klart veldig inspirerende og motiverende. Ikke minst at vi kan låne utstyr både av skolen og hverandre. En veldig fin overføringsverdi mellom skole og blogg! Syns jeg er veldig heldig og privilegert, og har som intensjon å ta så godt nytte av det som mulig!

3 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg