JEG HADDE GLEMT HVORDAN DET VAR

Skolens timeplan er så uregelmessig at det nesten ikke føles ut som jeg går på skole noen ganger. Nå har det vært to innspillingsuker på rad, hvor vi bare hadde to innspillingsdager forrige uke. I dag er det noen andre grupper i klassen som skal ha innspilling, og jeg har meldt meg som lysassistent både i dag og i morgen. Så det blir chill og jeg gleder meg til å lounge rundt på sett.

Jeg har på en måte fått ny bil. Eller mamma og pappa har spleiset på en vi skal dele på, så siden lokasjonen er et lite stykke utenfor Bergen, har jeg fått låne bilen i dag og i morgen. Det er en hvit Hyundai Ioniq, og jeg kjørte den for første gang i går, ganske overrasket over hvor godt jeg likte den. Jeg var ikke så giret for ny bil i utgangspunktet, fordi mitt førstevalg av fremkomstmiddel som regel er beina mine. Hodet er aldri finere enn når jeg simpelthen går. Og jeg har blitt så vant med, og til og med glad i, den avslappende ventetiden på fellestransport – hvor jeg kan studere folk i alle aldre, late som jeg vet historien deres mens jeg stimuleres av youtube- eller podcastverdens informasjonskilder. Men jeg hadde helt glemt hvordan det var å kjøre på tomme veier midt på natten alene med musikken min. Musikken som maler det jeg ser i samme stemning som den hørselen gir meg. Det er en slags helhetsfølelse som kommer av at to eller flere sanser smelter perfekt sammen og maler et meningsfylt bilde for deg. Når sanseinntrykkene komplimenterer hverandre og morfes til en uhåndgripelig og transendental følelse. Det fikk jeg et lite glimt av på veien i går.

Genser // her  (Jeg får litt Picasso/kubisme/moderne kunst vibes av den.)
Bukse // her
Sko // her (tom for denne fargen men de har andre farger)

Den uregelmessige timeplanen fortsetter da jeg skal ha én skoledag på torsdag før det blir vinterferie, eller prosjektutviklingsuke som de kaller det. Jeg har slitt en del med mangel på rutiner og dets konsekvenser som impulsivitet og dårlige vaner. Dette kan skje når kalenderen står åpen og jeg bare tar dagene som de kommer. Så jeg har over en ganske god stund motivert meg selv til å lage rutiner og skrive ned gjøremål utover dagen, slik at jeg ikke tuller dagene bort og hater meg selv. De siste dagene har jeg vært god. Jeg har stått opp til samme tid, spist frokost og dratt på trening. Det har vært standard. Også har jeg blogget mer enn før. Og jeg blir lei av å si dette, men shit så bra det er for meg å ha bloggen. Det gir hverdagen mening og ankrer meg til virkeligheten på mange måter. På lørdag dedikerte jeg timene mellom 13.00 og 21.00 utelukkende til blogg, og brukte faktisk noen gode timer på å spille inn en video til dere. Jeg har prøvd å redigere den i tre dager nå, men jeg blir ikke fornøyd. Så nå har jeg slettet den. Men jeg fikk i hvert fall øving på å snakke foran kamera. Jeg var så nervøs at jeg var klam og fikk fett hår utover i videoen, haha. Det var ikke grunnen til at den ikke ble bra altså, jeg bare gjorde ikke meg selv tydelig nok. Så jeg må prøve igjen snart og se om jeg blir mer fornøyd tenker jeg.

Det er atter en morgen hvor dagens kaffekopp nytes og energilagrene godgjør seg til en styrkeøkt. Så er det avgårde til innspilling i den nye bilen senere. Jeg syns jeg har laget en fin dag for meg selv. Hvordan er det med dere og rutiner i hverdagen? Går dere på en skole eller jobb med faste eller løse rutiner, og hvordan takler dere det?

1 kommentar
    1. Skjønner helt va du mener ang rutiner! Hadde jeg ikke gått på vgs med 10% grensa hadde jeg blitt gal til slutt. Jeg merker det når vi av en eller annen grunn har to dager fri en skoleuke rett før helg. Gruer meg til å studere til høsten ass! Jeg hører nemlig fra flere at det er så varierende når man begynner å studere, og uten rutiner og ting jeg MÅ på så kommer jeg meg ikke ut døra hjemme …:(( Gleder meg til å følge «rutine-reisen» din og la meg inspirere<3

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg