BLUES

Reklame | Junkyard

Jeg våknet vel fem timer før klokken ringte denne dagen. Og da hender det at jeg finner på litt av hvert, hvis jeg gir opp å prøve å sove. For å få tiden til å gå. Denne morgenen har jeg blant annet sklidd ned fjellsider i håp om å finne en snarvei. Jeg har alltid syntes de hvite skoene mine har hatt en så god egenskap til å bli skitten, men så ren igjen helt av seg selv. De har alltid klart seg. Gjørme, forurensing, merker av noen som har trakket på dem med uhell, det dagligdagse dritet – fader liksom litt bort med tiden. Nesten på magisk vis. Men er det ikke sånn det funker da? De var jo ikke kritthvite lengre, men i hvert fall så hvite at de var ok å bruke ute blant folk. Denne gangen ble de ikke det. Så jeg lot vaskemaskinen gi dem litt juling. Men det hjalp heller ikke. Nå står de i skohyllen mens jeg venter på at de skal bli rene igjen, uten at jeg egentlig gjør noe særlig for å hjelpe det. Også går jeg med dem når ingen ser meg. Når jeg skal til bensinstasjonen og kjøpe nudler en søndagsettermiddag, eller når jeg skal ut og kaste bosset fordi jeg har glemt det for litt lenge. De er skikkelig behagelige, de skoene. Foten sklir rett nedi. Så jeg lar ikke meg selv gi opp på dem helt enda. Men jeg har dyttet dem til siden i det siste. Ikke tenkt noe særlig på dem, men motvillig gjort det litt likevel. Fordi jeg savner de hvite skoenes uvitende uttrykk av tabula rasa. Men kanskje den teorien ikke helt stemmer. Eller kanskje den gjør det, bare at jeg ikke liker det. Jeg har uansett kjøpt meg noen nye sko nå. Som jeg håper kan bli mine nye favoritter. Svarte denne gangen. Svart er nok tryggest. Da kan ingen se hvor skitten de er.

Jakke // Primark
Belte // Mango
Genser // Na-kd
Veske // Marlene Birger
Bukse // her
Sko // her

3 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg