LUKSUSPROBLEM

Jumpsuit her
Adidas NMD på siste bilde her
 

I dag har jeg vært på den nye jobben min i hjemmesykepleie! Femte vakten min siden jeg begynte, og jeg trives uten tvil allerede! Blir mer og mer sikker i det jeg gjør for hver vakt, og jeg møter så mange uendelig skjønne mennesker i løpet av dagen at tiden flyr forbi. Jeg har aldri hatt en jobb jeg liker så godt, i hvert fall så raskt etter jeg begynte. Faktisk nesten så mye at jeg lurer på om jeg skal ta enda et friår til bare å jobbe der. Det er i hvert fall nok av vakter der å ta i forhold til hos jobben jeg har hatt siden skoleslutt i fjor. Jeg skulle gjerne ha jobbet mer dette friåret som har gått, men de hadde ikke så mye bruk for meg på jobben at jeg plutselig kunne få fri i flere uker av gangen. Det er jo deilig, men samtidig vil jeg drive på med noe jeg liker i hverdagen. Og først nå denne sommeren har jeg endelig landet på en jobb som trenger hjelpen min, og som jeg i tillegg er veldig optimistisk til.

Jeg har jo virkelig gledet meg til å begynne på filmproduksjon den 13. august. Men jeg har aldri hatt noe hastverk for å fullføre utdanningen min. Jeg vil først og fremst leve et innholdsrikt liv og prøve forskjellige ting. Så jaa, kanskje jeg faller inn i fellen alle voksne advarer om – når du først tar ett friår, er det veldig lett at det blir flere. Haha, og jeg har jo vært så sikker på at jeg skulle begynne å studere igjen og gledet meg masse til filmproduksjon. Jeg har allerede begynt å lese en bok en av lærerne der anbefalte meg for å forberede meg. Men årene flyr jo forbi de også, så det hadde vel kanskje ikke vært så dumt å ta et friår til med masse jobb, hvor jeg kan tjene meg gode penger til bolig eller hva som helst i fremtiden, for å så begynne å studere igjen. Jeg har frem til 13. august å bestemme meg på. Om jeg ikke møter opp den dagen, mister jeg skoleplassen. Uansett hva jeg velger, tror jeg det blir utrolig bra. Skikkelig luksusproblem føles det ut som. Vi får se hva jeg gjør! Fortsatt litt tid igjen å bestemme meg på…

17 kommentarer
    1. Så interessante tanker! 🙂 Jeg begynte rett på studier etter videregående, og etter første året har jeg nå sluttet på studiet og skal ta (minst) ett friår. Derfor tror jeg at jeg vet litt hva jeg snakker om når jeg sier at du absolutt burde ta enda et friår hvis du vil! Det er så mange “argumenter” for å ikke ta mange friår, men man kan jo ikke begynne å studere ut av frykt heller – det må være noe man ønsker 100%. Noen tenker f.eks at det er dumt å ta flere friår fordi man kommer til å være eldre enn de man studerer med senere, men det er helt feil – det er veldig vanlig å ta minst ett friår, så man er ikke alene om å ha tatt flere, og et par års aldersforskjell legger man uansett ikke merke til når man er student. Noen mener at man glemmer alt man har lært, og glemmer hvordan man studerer, men når man er fersk student må man omstille seg og lære helt nye ting – det gjelder alle, uansett friår eller ei. Til syvende og sist tror jeg sånne mennesker som deg og meg har behov for at livet skal være mer enn bare “jaget etter det neste”, og da tror jeg det er veldig riktig å ta seg tid til å stanse, ikke være på vei mot noe, men bare nyte utsikten fra der man står. Husk at du er ung og har god tid! Kanskje greit å komme igang innen det har gått ti år, haha, men et par år fra eller til er faktisk ingenting. 🙂

    2. hei, så spennende med ny jobb, jeg jobber på et sykehjem. kunne du skrevet litt om jobben din, hvilke oppdager du har og hvordan en dag kan se ut?

    3. Dersom du trives så godt med å jobbe med mennesker, kanskje en utdanning innen dette hadde passet deg perfekt? 😀

    4. Hvor er treningstightsen din fra snap fra (den på bildet du la ut 28.6)? 🙂

    5. Hei Leandra! jeg lurer på en ting av ren nysgjerrighet, med tanke på alt som skjer i media og sånn rundt det temaet. Tenker du noen gang over at du har tatt plastisk kirurgi, ved at du opererte nesen din? Selv glemmer jeg bort at du har gjort det, og kom på det da jeg leste et eldgammelt innlegg på bloggen din, heh. Men ja, hender det at du f.eks ser deg i speilet og tenker noe særlig over det, eller i det hele tatt kanskje angrer og/eller tenker hvor bra det var at du gjorde det?

    6. Driver du og faser ut bloggen din for godt eller er det bare en (veldig) lang pause på gang?

    7. Hei. Jeg søkte etter en måte for meg å trene på, jeg søkte under lett trening på you tube , og der hadde du et genialt trenings opplegg hvor jeg klarte mye av det iallefall . Jeg satt den videoen på http://www.annacath.com jeg satt selvsagt ditt navn, jeg lurte på om det var greit? Jeg er 53 år nybegynner av blogging, jeg tror godt voksne også trenger å lese en blogg. Jeg ble så betatt av den trenings-økten på 5 minutter. Så vil andre se den også😊jeg har litt over 2000 følgere, og det gleder meg!jeg må få si at du er en fantastisk blogger ! Mvh Annacath

    8. Hei, Lea! Har forstått at du noen ganger sliter med å forstå hvorfor du føler eller tenker forskjellige ting. Har du noen gang tatt Myers Briggs’ personlighetstest? Veldig interessant og lærerikt. Resultatet man får er ikke en fasit på hvem man er, men det kan være et godt utgangspunkt for å lære enda mer om seg selv, og forstå hvorfor man reagerer og føler ting annerledes enn andre. Jeg følte at det var utrolig on point for meg selv da, kanskje du opplever det samme? 16personalities.com.
      Koser meg skikkelig de gangene jeg setter meg ned for å lese gjennom de siste blogginnleggene dine, stå på <3

    9. Hei! Hvor en den svarte hyllen/kommoden eller hva jeg skal si som du har på rommet ditt fra? Den som er åpnen og står på fire bein?

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg