PERIODER

Bildene er tatt av @golfsko på Instagram  og hjemmesiden hans er pbortne.no.

 Er det flere der ute som er like mye et periodemenneske som meg? Gode perioder, dårlige perioder. På nesten alle aspekter i livet. Noen netter sover jeg som en baby, mens andre ganger ligger jeg og vrir meg i irritasjon. Noen ganger er måltidene mine fargerike herligheter fra moder jord mens andre ganger kan en hel dag bestå av hvitt brød i form av pizza eller bolle. Noen ganger har jeg 5 innlegg jeg har forhåndsskrevet til bloggen. Andre ganger går jeg to dager uten å ha noe som helst. Noen ganger er jeg fin. Noen ganger er jeg stygg. Noen ganger er jeg urolig, andre ganger er jeg tilfreds. Noen ganger prokrastinerer jeg og kaster bort morgenene mine i sengen på sosiale medier. Andre ganger står jeg opp tidlig, reier opp sengen, lager te, gjør yoga, mediterer og går en tur. Jeg burde begynne å trene igjen. Kanskje det skaper mer stabilitet i følelseslivet mitt. Jeg husker de periodene jeg syns morgenene uten trening var helt forferdelig. Jeg elsket å starte dagen med en treningsøkt. Nå er det skikkelig fjernt faktisk. Det er morsomt hvordan vi mennesker vet så godt hva som er bra for oss. Vi vet hva som gjør oss lykkelige. Men når det kommer til stykket, så praktiserer vi det ikke. Selvom det er ganske enkelt. Det er slags frustrasjon over å føle at jeg ikke har kontroll over disse periodevise aspektene i livet mitt. Man samtidig er det jo egentlig akkurat det jeg har?

6 kommentarer
    1. Skjønner sikkelig godt hva du mener. Går vel litt på vaner og rutiner, også går man lei – på en måte, eller bare trenger en pause, kanskje? man har jo egentlig kontroll over det, som du sier.
      Sett bort i fra at mine perioder ofte er depresjonsperioder og opp-perioder, men det blir jo noe annet igjen!

    2. En beskrivelse av meg selv right there. Takk for at du alltid setter ord på deg jeg føler, men som jeg ikke klarer å beskrive med ord

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg