JEG HAR FUNNET MITT PARADIS

Jeg har aldri følt meg så umiddelbart hjemme på et helt nytt sted. Som om en høyere makt har designet dette paradiset for meg. En nådeløs makt som gir det til meg bare for å ta det bort fra meg igjen når jeg drar. Midt i ingenting i Vietnam, ligger en skjult diamant. Ikke spør meg hvordan jeg kom over dette stedet. Jeg sa til meg selv at jeg ikke måtte ha for høye forventinger, fordi bilder lyger. Men i dette tilfellet var det motsatt. Som en ny venn sa her nede “the pictures didn’t do its justice.” Og det er virkelig sant. Disse bildene jeg skal poste kan ikke engang beskrive en brøkdel av atmosfæren som har blomstret her. Bølgeløst hav på privat strand, volleyball i solstek, morgenyoga i morgenluften, jungeltur i behagelig overdøvende naturlyder, dusjing i en foss, hjemmelaget vegetarmat.

Jeg blir dypt trist av tanken på å forlate Vietnam. Men nå skal jeg bare nyte hvert minutt. Hvert smil, hver utsikt. Nye venner, smilende ansikt. Nye språk. Jeg har aldri møtt så mange like meg selv på ett og samme sted. Drømmere og deltidsfilosofer. Samme fremtidsplaner, samme favorittfilm til og med. Også den regelmessige pekingen mot havet eller de frodige fjellene for å minne hverandre på, at dette er livet. Her og nå. Vi ser hverandre kanskje aldri igjen, men vi gir hverandre en dytt i ryggen videre. Oppmuntring og gode ord. Som jeg har hørt så mange enslige reisende si, siden jeg ankom: “you’re never alone”

Jeg stod opp før solen i dag og vandret stille rundt på området med kameraet i hånden.

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPicBungalowen min <3

Image and video hosting by TinyPic Buddha Bowl. Har blitt forelsket i tofu.

Image and video hosting by TinyPic Denne sjelen er en av de varmeste og mest gledespredende menneskene jeg har møtt.

Image and video hosting by TinyPicUtenfor paradiset vårt er vi omringet av landsbygder, fjell, hav, jungel og dyr.

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic

Nå skal jeg gå og spise middag her. Supersulten. Hva er deres favorittsted å være?

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg