ALENE PÅ ANDRE SIDEN AV VERDEN

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic

Åh, godt å endelig se deg, ukjente sted. For to uker siden lå jeg i sengen på rommet mitt og bestilte en tur til langt, lang borte. Jeg må ha vært innom de fleste land i Asia på Google Maps. Nepal, Bhutan, India, Malaysia, Phillepinene, Thailand, Kambodsja. Jeg visste jeg ville ha østlig kultur, templer, strender, frodig natur, sykling, sol…. Så da ble det altså deg, Vietnam. Med de vakre åkrene, høye fjellene og hjerteskjærende historie. Jeg hadde vel et lite øye til deg hele tiden. Du måtte oppleves. Jeg satt meg på flyet fra Bergen 06.10 om morgenen den 13.mars og nå befinner jeg meg på mirakuløst vis her på ande siden av kloden, en dag senere. Langt borte fra alt jeg elsker og har kjært. Om jeg var nervøs, ja? Jeg klarte meg over all forventning på reisen hit. Men føler meg vel egentlig litt lost her midt mellom veier og mopeder og markeder og undrende blikk. Helt alene i en folksom by langs kysten i sentralvietnam som kalles Nha Trang. Her skal jeg være de første tre dagene før en buss bærer meg avsted videre. La oss se hva du har å by på, Nam.

15 kommentarer
    1. Så utrolig gøy at du reiser alene!! Gleder meg til å høre hvordan du har hatt det!

    2. Så herlig! Jeg reiste på backpacking i Asia for ca et år siden og følte meg helt lost de første dagene, men det går fort over 🙂 Lykke til, du kommer til å oppleve så mye fint!

    3. Ååh herlighet dødsspennende! Jeg skal ut og reise selv nå, men andre veien. Hvor lenge blir du på tur? Gleder meg til å lese. Tøft av deg å dra alene, men jeg tror på mange måter man får mer ut av det. Man lærer hvertfall mer om seg selv, og kan bare følge bølgene liksom. Du å kose deg <3

    4. Ååå så kjekt! Er dette første gangen du reiser alene på ferie? :)) i så fall utrolig tøft valg av sted!

    5. Så sykt spennende! Gleder meg til å lese og se videre om dagene dine der nede!
      Jeg skal faktisk selv reise til vietnam om bare 20 dager, og gleder meg sykt. Så gjerne si fra om du har noen tips!

    6. Det er så forfriskende å dra alene 🙂 Dro alene til Japan og Korea (nord+sør) i fjor, i år skal jeg til Ghana. Elsker å dra til ikke-vestlige land, det er en god utfordring!

    7. Å så gøy! Skal på rundtur i Vietnam til sommeren, blant annet Nha Trang. Blir veldig spennende å følge deg på reisen 🙂

    8. Reising alene er definitivt noe helt annet. Så klart er det koselig å dra med venner eller familie, men du opplever en by mye bedre på egenhånd. Det er bare deg og du må finne ut av ting helt selv. I tillegg om du bor på hostel møter du kjempe kule mennesker fra hele verden. Jeg befinner meg i Brisbane, Australia nå, og kom hit alene for 6 måneder siden. Jeg elsker det og kan nesten ikke vente med å backpacke sør øst Asia i mai.
      Masse lykketil på reisen din. Skrik ut om du skulle ta en spontan tur til Australia og trenger et sted å sove, Hehe.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg