TB TIL EN NYDELIG FERIE

I dag måtte jeg ta en liten throwback til en tur jeg var på sommeren 2016. Caroline sin søster og mann bodde i Leeds på denne tiden, og jeg var så heldig at jeg fikk snike meg med i kofferten til Caroline når hun skulle ned og besøke dem. Jeg har vært i London før, men aldri i andre byer enn det i England, så jeg var utrolig glad for at jeg fikk se litt hva annet landet hadde å tilby. Jeg vet i hvert fall ganske sikkert at om jeg noen gang skal til England igjen, så foretrekker jeg andre byer en folksomme London. De hadde de samme butikkene i Leeds som i Oxford Street for eksempel, bare billigere, og i tillegg var det så mange fine områder rundt byen at vi fikk med oss masse kultur og koselige småsteder på kjøpet. Vi shoppet, kjørte forbi lange vakre åser, så på gamle bygninger, drakk te som ekte engelskmenn, og satt i barer og kom i en diskusjon med kelneren om politikk. Hvor klisjé er ikke det? De skulle bare spilt Piano Man med Billy Joel i bakgrunnen. Nå var jo dette faktisk akkurat under Brexit, som gjorde at politikksnakk ble litt vanskelig å unngå når vi var i England på den tiden, men det var veldig gøy å se hvor mye pundet falt på kort tid da vi var der. (et pund over natten) Så dagen etter Brexit skaffet jeg meg en ny, billig tattis, haha.

Har dere vært noen fine steder i England før?

3 kommentarer
    1. Jeg er på utveksling, og bor faktisk i nabobyen til Leeds, York! York er en fantastisk fin by med murer fra middelalderen og masse historie. Har enda ikke dratt til Leeds, som jeg må få gjort ført året er omme, har du noen anbefalinger? Har hørt om en falafel bod som jeg i hvert fall må innom!
      Taran 🙂 Du er inspirerende!

    2. Aldri vært noen steder der, men gjett om jeg skal en gang i fremtiden! hvert fall.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg