LYKKERUS

Heisann, folkens og god lørdaaaag! I dag er en ordentlig vinterlørdag. Snøen ligger perfekt ute på alle overflater og reflekterer klart den skrå solen som smiler sidelengs inn fra en dus, lyseblå himmel. Det ekstra deilig når man ikke har noen forpliktelser, og kan våkne skvist inni armene til en man elsker, og ligge strødd helt til magen begynner å rumle, hihi ♥ Lyse rundstykker til frokost etterfulgt av en etterlengtet tur til Japanphoto. Endelig, etter seks år med min kjære, gamle Canon 600D, tok jeg endelig og kuttet vekk de siste to nullene og gikk til anskaffelse av en 6D mark 2. Jeg har siklet på det kamerahuset en stund, men samtidig hvert litt i stuss om jeg skulle bytte til et annet kameramerke. Men jeg holdt meg trofast og lojal mot Canon, slik at jeg kan bruke min elskede 50mm 1.4 linse med det, og beholde alle kunnskapene mine, uten å måtte lære meg et helt nytt kamerasystem. 6D er fullformat, og gjør nemlig slik at man får med enda mer av omgivelsene sammen med portrettlinsen jeg har fra før – veldig enkelt forklart da for de som ikke er kameraeksperter. Nå ligger det på lading ved siden av meg, og selvom det er litt kjipt at dagslyset snart forlater oss denne vakre dagen, slik at jeg ikke får tatt noen ordentlige bilder med det, så gleder jeg meg masse til å bruke det fremover! Det er et dyrt kamera, men jeg er så glad i fotografering og å ha fine bilder til bloggen, at jeg følte virkelig det var på tide med en liten oppgradering. Jeg er veldig stolt over hvor flink jeg har vært å spare de siste månedene, så jeg kan endelig begynne å spandere på meg noe ordentlig jeg virkelig ønsker meg i tiden fremover! Dødsherlig, og en veldig god oppnåelsesfølelse, i mangel på et bedre ord. 

Processed with VSCO with k2 preset

Processed with VSCO with k2 preset
Hettegenseren min finner dere her.

Jeg fikk solgt mitt gamle kamerahus og standardlinse i går, til min kjære Veronica faktisk. Morsomt at jeg skulle prøve å selge kameraet mitt i flere uker, så endte hun opp med det, haha. Men veldig digg for oss begge med nye kameraer, wii. Så nå blir blogg-gamet stepped the fuck up. Jeg gleder meg til å ta det i bruk og knipse enda bedre bilder til dere. Tror dette blir veldig bra, og jeg er i smålig lykkerus nå. 

Planene for resten av kvelden står ganske åpen egentlig. Det er mulig Espen og jeg skal joine broren min og kjæresten i en Ringenes Herre 3-kveld. Jeg har sett 1 og 2 nå, fordi jeg tydeligvis er nødt til å se og like dem slik som alle andre, haha. Sorry, jeg klarer faktisk ikke å leve meg inn i de filmene og se magien, selvom jeg forstår at andre gjør det… Men jeg vet ikke, de bare fengsler meg ikke slik som Harry Potter gjør for eksempel. Jeg tror typ 45% av hjertet mitt tilhører Harry Potter. Men nå babler jeg, så vi snakkes snart igjen dere! Hvordan tilbringer dere lørdagen deres?

5 kommentarer
    1. håper ikke du synes det er alt for creepy at jeg sier dette, men jeg har stalket (les: følger) deg på vsco og der legger jeg merke til noen bilder av deg og et ikke så kjent fjes. må altså si dere ser helt fabelaktige ut sammen, er dette din nye special someone? er det espen? omg OG HAR BROREN DIN KJÆRESTE? der røk mine fremtidsplaner af

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg