Sanger noen kommer til å elske

Tenkte å komme med noen sangtips i dag, siden det er lenge siden! Disse type sangene er sjelden, og er i en liten kategori for seg selv. Nå aner jeg ikke hva musikksmaken til noen av dere er, og musikksmak er så sykt individuelt. Noen av dere vil sikkert elske disse sangene, mens andre vil være likegyldig. Men jeg har en følelse av at mange av leserne mine er veldig lik meg selv på mange måter. Og når tekster i sanger handler om ting jeg fascinerer meg over, så får de en spesiell plass i hjertet mitt. Tenk da, hvor utrolig mange sanger i verden som handler om kjærlighet. Kjærlighet er noe spesielt, og kjærlighetssanger er vel den aller mest vanlige å skrive om, forståelig nok. Men disse sangene jeg skal snakke om i dag, er ikke kjærlighetssanger. De er hjernemat-sanger som plukker verden og menneskehjernen i biter og setter ord på følelser som jeg tror mange mennesker har, men likevel er undertrykt og ikke brakt frem i lyset. Menneskefølelser er så komplekse og varierende, og det er så mange av dem. Så jeg tror at det føles det bra, og jeg tror det er sunt og lærerikt å fokusere på en eller annen merkelig følelse eller tanke om gangen. Det er litt det disse sangene gjør for meg. Vet ikke ellers hvordan jeg skal beskrive det. Men jeg har elsket slike sanger siden jeg var rundt 14-15 år, og jeg blir liksom ikke lei dem, fordi jeg forstår dem så godt. Og jeg føler de forstår meg, og de de forstår verden og den bisarre måten vi mennesker har laget et liv for oss selv her i samvær med andre på et absurd nivå. Stemningen i sangene gjør i tillegg noe helt spesielt for meg.

Det er spesielt ett band som jeg føler en sinnsykt sterk connection til. Jeg vet seriøst kun om en annen person i hele verden som hører på dem, og det er Solfrid. Vi hørte utrolig mye på dem i USA i 2013, og jeg hører fremdeles på dem regelmessig.Tekstene deres er av en annen verden og de elsker å tenke i ganske like baner som meg selv. Jeg syns det er helt utrolig at disse ikke er et av de mest kjent indiebandene i verden. Samfunnskritisk og intelligente tekster med stemninger av andre dimensjoner. Hør spesielt godt etter på teksten i disse.

The Stand – Mother Mother

Little Pistol – Mother Mother

Wisdom – Mother Mother

Business Man – Mother Mother.

Aspiring Flies – Mother Mother

Happy – Mother Mother

Pysjen min finner dere HER

En annen sang som gjør det samme for meg er The Logical Song av Supertramp. Måtte bare hive med den også, ettersom teksten er perfekt. Håper disse sangene faller i smak hos noen av dere. Gi gjerne tilbakemelding om de gjør det <3 Det hadde gjort meg rørt og glad.

5 kommentarer
    1. Denne kommentaren er urelevant til innlegget men har et spørsmål jeg lurer på om du har noen tanker rundt. Tror du på at vi mennesker blir påvirket av månen, med tanke på at meste parten av kroppen vår består av vann? Vet ikke om du har vært borti dette temaet før

    2. skal høre på sangene, men først må jeg bare si at pannelugg på deg er noe av det fineste jeg har sett!!!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg