Ikke helt som planlagt

De tre siste dagene mine i Spania blir ikke helt som planlagt. De består nemlig av et forferdelig uvær med regn, vind, lyn og et torden som braker fra hammeren til en gretten værgud. Jeg gjør det beste ut av det, og nyter godt av spansk Netflix, som har mye mer å velge mellom enn norsk. Så nå har jeg da sett American Psycho, og Pulp Fiction. American Psycho likte jeg myye bedre enn forventet. Jeg liker filmer som er litt twisted, pluss at jeg har et evigvarende crush på Christian Bale. Den eneste i verden som kler å lespe. Jeg måtte så klart også se Pulp Fiction igjen selvom det bare er 2 måneder siden sist. Netflix har den ikke lenger i Norge så da grep jeg sjansen. Jeg måtte. Jeg tror ikke noe annen film i hele verden får meg i bedre humør enn den. Den er jo så spekket med geniale detaljer i hver scene og hver samtale at man kan se den igjen og igjen, forstå mer og mer og oppdage nye ting for hver gang. Blir seriøst aldri lei og ler like mye for meg selv hver eneste gang. Et master piece uten sidestykke.

Ellers er jeg snart ferdig med boken jeg leser, “Sapiens, a brief history of mankind” som jeg også har elsket! Det er så mye info du bare sitter og tenker at alle mennesker i hele verden skulle visst. Mange morsomme sammenligninger og ofte muntert språk gjorde den til en tilfredsstillende leseropplevelse. Glad jeg leste den, og perfekt om du har lyst til å trekke linjer i historien fra menneskenes opprinnelse frem til i dag. Som en stor og nerdete historieentusiast var det masse jeg visste fra før, som var herlig å få frisket opp i, men også masse interessant info jeg ikke ante noe om! Den er utrolig nyansert og viser både positive og negative aspekter ved menneskets handlinger gjennom fra den kognitive revolusjonen til jordbruksrevolusjonen til den vitenskapelige revolusjonen. Den ene jævligere og mer fantastisk enn den andre på samme tid. Forfatteren er så reflektert og kunnskapsrik jeg kunne giftet meg med han. Hans hjerne i Christian Bales kropp. HEI JA.


Litt av utsikten fra toppetasjen til mormor. Hun har virkelig funnet en perle i en sjarmerende, liten, spansk landsby. Det har nå blitt litt solsteking på stranden før uværet inntraff i hvertfall.


Syns det er koselig at min colombianske mormor reiser et norsk flagg på toppen av huset sitt i Spania.


Mi abuelita bonita


Le book. Jeg var treig og dro ikke på biblioteket før dagen før jeg skulle reise. Da hadde de bare boken på norsk og til 10dagers lån. Ups. Jeg er egentlig en ganske slow reader av meg, så dette ble en utfordring. Men ser ut til at det skal gå fint å få levert den tilbake innen fristen, som er samme dag jeg lander i Bergen. Altså på torsdag, in case you were wondering.


Vi spiser godt her nede. Mormor har mye whole foods og belgfrukter. Så hashtag vegan gains på meg disse dagene. Love.


Clean af


<3 Blir med et par flasker til Bergen for å si det sånn

Jeg har også filmet inn treningsvideo til dere her nede! Trent ca. annenhver dag og følte meg såå flink når jeg endelig fikk filmet inn hva jeg gjør. Det har jo vært så etterspurt, og en av de tingene jeg har gått rundt og hatt dårlig samvittighet for å ha brukt så lang tid på å lage til dere. Setter sånn pris på at dere sier hva dere vil ha, slik at jeg er sikker på at denne bloggen ikke bare underholder meg selv, hoho. Svarene på spørsmålsrunden er en annen historie. Skal få spilt den inn snart den også! Seppå youtuberen da 😉

I morgen, siste dagen, har jeg to spennende ting på agendaen. Dere kan få prøve å gjette hva jeg skal?

5 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg