Aldri mer nynorsk noensinne

I dag ble jeg ferdig med 1 av 4 eksamener, og den verste er heldigvis overstått. Det vil si nynorsk. Det er som jeg snappet til vennene mine da jeg var ferdig; Selve besvarelsen min er en åpenbaring fra Gud, men nynorskgrammatikken er Lucifers urinveisinfeksjon. En liten overdrivelse, men å reflektere over forestillingen om det norske er riktig nok gøy for meg. Syns det er superinteressant, og jeg trakk inn og utdypet basicly alt jeg skrev i første avsnitt i 17.mai-innlegget mitt litt lengre ned pluss masse annet selvsagt. Når det kommer til nynorsken min, ser jo alt riktig ut når jeg ser på det???? Men jeg kan garantere at det er utallige feil. Jaja, det å være flink i nynorsk er noe jeg verdsetter langt mindre enn kunnskap om norsk litteraturhistorie, som jeg ser på som både interessant, morsomt og viktig. Så får jo vi bare se hva sensor velger å vektlegge når han/hun retter. Jeg pleier som regel alltid å få en karakter lavere enn det jeg ville fått på en heldagsprøve. Sånn går det når du er pus med alle lærerne :/ Hehe, neiiiida 😉 Blir spennende uansett.

Men det som er det diggeste; Aldri… og da mener jeg aldri mer nynorsk noensinne. Helt sykt, det er såvidt et eget fag på skolen. Bare noe læreren bestemmer seg for å snakke litt om en tilfeldig time i halvåret. Aldri ordentlig opplæring elle jevn vedlikehold av kunnskapene. Også kommer vi opp i eksamen i det? Haha, hvem er det som er så dum og trodde det var lurt? Å lære om det, ja greit. Men eksamen, wow, okei. No thanks.


Buksen er dessverre solgt ut men jeg fant den blant mange andre fine på Romwe her.

Ellers i dag har jeg vært på et trial shift for Sumo, hvor jeg kanskje skal begynne å jobbe når de åpner restaurant i bydelen min til høsten. Så jeg har egentlig bare jobbskygget et par servitører der og tatt inn en haug med informasjon. Krysser fingrene for at de likte meg og vil ha meg med videre. Får en tlf angående det i morgen etter atter en norskeksamen. Denne gangen heldiggvis på mitt eget skriftspråk. 

7 kommentarer
    1. Jeg hadde også nynorsk eksamen i dag, fikk du en oppgave om å sammenligne to tekster eller noe? Den ene tror jeg het “jeg har aldri sett elg”, og den andre var en reklame fra tine om brunost. Valgte ikke den oppgaven da, var det den du hadde?

    2. Veldig fin bh 🙂 Tøft at du våger å bruke den selv om den er gjennomsiktig 🙂

    3. Hadde nynorsk selv i dag, så glad for at vi endelig er ferdige. uff!
      Hadde samme oppgave som ble nevnt ovenfor, er kanskje alle som har den? Ihvertfall alle i Oslo virker det som.. hmm.
      Får kryssefingrene for at det gikk bra ihvertfall 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg