Dagens eksotiske matinnkjøp

Solen steiker fortsatt i Bergen og dagene utnyttes til det maximale. I går tok jeg det så langt at jeg hoppet i sjøen. Må si jeg er litt stolt av meg selv og mine bragder denne våren. Først scorer jeg mitt første mål i fotball i hele mitt liv, så bader jeg Bergen hvor det var snøstorm for en uke siden. Det føles så fjernt at det faktisk snødde for litt siden når jeg sitter her i med et solbrent ansikt. Jepp, jeg klarte det før sommeren startet i år også. Glemmer meg alltid, men jeg skal være flink med solkrem resten av året. Er ikke noe kjekt å sitte å svi i tryne og føle at du ikke kan løfte brynene eller rynke på nesen uten at det gjør vondt i huden. 

I dag hadde jeg heldagsprøve i norsk og satt og cravet oliven av alle ting. Så da dro jeg megselv avgårde til byn etter en (forhåpentligvis) vellykket norsktentamen, og dro til en utenlandsk forretning i byn som selger en haug med forskjellige ferske oliven. Jeg husker ikke helt hva akkurat den het, men dere kan nok få tak i det flere steder. Jeg endte egentlig opp med å kjøpe litt mer enn det jeg hadde planlagt. Men jeg blir altfor fascinert over slike butikker, og er jo en sucker for asiatisk mat, så da blir dette innlegget et “dagens innkjøp” asian style.

Her var det jeg egentlig skulle kjøpe:

Her var det jeg endte opp med:


Jeg vokste opp på YumYum -nudler fordi foreldrene mine mente disse var tusen ganger bedre enn Mr. Lee sine som alle kjøpte. Jeg liker egentlig begge typene Vi hadde alltid skuffen full av den gule YumYum med kyllingsmak, men vi har aldri kjøpt dem i andre smaker, så da bestemte jeg meg for å prøve disse. And-, biff- og reke-smak.


Denne suppen er sinnsykt god på smak men den er så himla sterk. Jeg er egentlig litt pussy når det kommer til sterk mat, så kanskje dere slipper rennende øyner og nese når dere spiser den. Jeg har egentlig tvingt meg gjennom det, fordi den smaker så godt. Nå kjøpte jeg den gule også som skal ha hint av sitronsmak. Håper på at den er mildere.


Disse er ok++ å ha stående i kjøleskapet. Spess nå i russetiden. Salt mat er eksepsjonelt digg dagen derpå.


Jeg vokste aldri av meg nysgjerrigheten som barn, og det gjelder på alle aspekter ved livet. Også mat. Jeg lytter ofte til andres samtaler, observerer alt som skjer rundt meg, stiller spørsmål herfra til evigheten og må alltid bestille noe på menyen jeg ikke har smakt før. Har nylig smakt sjokolade med cappuchinosmak og falt pladask. Nå fant jeg en med kaffelattesmak.

Jeg kjøpte også den store posen med forskjellige nøtter og diverse, som dere ser på bildet litt lengre oppe. Også kjøpe jeg en nashipære som jeg aldri har hørt om før. Den smakte en liten mix av eple og pære og var egentlig sykt god. Skal definitivt kjøpe den igjen.

Wow, å kunne skrive et så langt innlegg om mat… Jaja, det er vel en glede de fleste av oss deler, så jeg håper jeg ga dere litt inspo. Nå skal jeg begynne å gjøre meg klar for å komme meg ut med russen. Vi skal være på skolen i dag og ha en ny runde med fyllakamp. Jeg tenker jeg gir meg med fotballen mens jeg er på topp. Har ikke tenkt til å drikke noe særlig i dag uansett ettersom jeg drakk i går og skal ut igjen i morgen, så da hadde jeg sikkert søge i fotball igjen. I dag vil jeg kaste frisbee og spille volleyball. Gleder meg mucho, så nå må jeg få ræven i gir. Vi preikes.

1 kommentar
    1. Du burde prøve ut den rød yumyumen “råd”, det er sååå godt!!!! Pleier bare å knuse den, ta på krydderet og spiser rett fra posen. Mmm

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg