Ukens spørsmål #85

Har du historie og filosofi 1 eller 2. Hva er best?
-Jeg hadde hifi1 i andre klasse og nå har jeg hifi2. Guud, det er vanskelig å velge men jeg trooor jeg må si at 1 var litt gøyere. Mest fordi jeg er ufattelig glad i tidlig historie, typ fra flere tusen år før antikken helt frem til renessansen. Tror jeg kan mer om hva som skjedde da enn hva som skjer i nyhetene i dag. Er glad i opplysningstiden også.

Jeg har også mitt andre år med historie & filosofi og vi skriver en del essays hvor læreren krever at vi ikke bare tenker men også bruker teorier og tenkere til å begrunne for å unngå for mye synsing. Hvis dere også gjør det, hvordan balanserer du det og hvordan fungerer det sammenlignet med de filosofiske blogginnleggene du skriver?
– Jeg vil si essaysene jeg har skrevet i hifi er noe ganske annereldes fra det jeg gjør på bloggen. Her skriver jeg fritt, og plukker de meningene og tankene jeg liker i den rekkefølgen jeg føler for. Til en skoleoppgave måtte jeg ha lagt mye mer vekt på strukturen av teksten, formalitet, teorier, fagbegrep og i tillegg oppfylle kravene og svare på en problemstilling. I tillegg trekke inn filosofer med forskjellige synspunkt og til slutt konkludere med min egen mening – som forsåvidt aldri er svart, hvitt eller bastant. Syns begge deler er utrolig gøy og jeg merker jo selv at jeg kanskje blir litt mer stolt og fornøyd med det jeg leverer i hifi enn det jeg skriver på bloggen. Samtidig kunne jeg ikke postet en slik tekst her, fordi man må ha en spesiell interesse og bakgrunnskunskap for å forstå og like teksten tror jeg.
Processed with VSCO with f2 preset

Hva tenker du om “the law of attraction”? Har du prøv det?
– Jeg prakiserer og har praktisert the law of attravtion hver dag i 7 år helt siden jeg leste The Secret. Den boken var et vendepunkt og en oppvåkning i livet mitt. Det er ikke noe hokuspokus, men ekstremt logisk og veldig ekte. Detfinitivt noe alle burde vite. Ufattelig glad for at mamma fikk meg til å lese den boken. Den startet blant annet min interesse for filosofi, og gjorde meg til et veldig avslappet, positivt, tenkende, godt og “alt ordner seg”-menneske. 

Tror det er noe galt med bloggen din! Har tenkt å si dette i flere uker, men tenkte det bare var tilfeldig – men det er det altså ikke. Hver gang jeg skal inn på bloggen din må jeg laste den inn to ganger før “den kommer opp”. Det står bare og laster helt til jeg laster inn på nytt hvis ikke. Ville sjekket det opp, ikke alle som kommer på at de må laste inn på nytt, og du kan vente i en halvtime da uten at det skjer noe. Ganske irriterende, og tenker du kanskje mister litt lesere av det… :/ Tenkte du ville vite det! Ha en fin dag, vakre <3
– Takk for at du gir beskjed! Er usikker på om dette er et problem som bare du opplever, eller om andre også opplever det samme. Da må dere gjerne gi beskjed i kommentarfeltet, så jeg kan prøve å fikse det!
Processed with VSCO with f1 preset

Støtter du nazi for du er halvt tysk?
-Tror dette er et av de morsomste kommentarene jeg har fått.

Hva syntes du om Plantifulsoul?
– Like vakker på innsiden som på utsiden. Et så autentisk mennesket kan jeg ikke gjøre annet enn å bøye meg i støvet for.

Kan du komme med fleire anbefalingar av dokumentarer?
– Jeg hadde en skikkelig dokumentar-periode for en stund siden, men akkurat nå er jeg inni en film-periode. Men ja, selvfølgelig. Når jeg ser en god en eller kommer over en jeg har sett før og vil anbefale, skal dere høre fra meg.
Processed with VSCO with f1 preset

Kan du lage et innlegg om hvordan du bruker bio-oil?
– Det er så lett at jeg bare kan skrive det her. Smører den rett og slett på huden etter jeg har fjernet sminke eller før jeg tar på sminke. Bruker den også på kroppen når jeg føler det trengs 🙂

Bare spør i vei om det er noe mer dere lurer på, så skal jeg få svart dere i neste “ukens spørsmål”-innlegg. Ønsker alle en superfin helg! Jeg for min del hopper rett inn i en to ukers påskeferie hvor neste uke vil bli tilbringt i Roma med hifi-klassen. Jeg er med andre ord et veldig lykkelig menneske i dag <33 

13 kommentarer
    1. Hvorfor spurte noen om hva du synes om plantifulsoul? Kjenner du henne elns? Haha lurer bare siden ble litt forvirret 🙂 Men jeg elsker bloggen din Leandra!! Blir så glad av å lese den

    2. Nå fikk jeg utrolig lyst til å lese “The Secret”! Har hørt mye snakk om den. Jeg trenger helt ærlig også å endre det negative tankesettet mitt litt. 🙂

    3. kom tilfeldigvis over din mor sin blogg der hun hadde skrevet om keratinbehandling hjemme. Hva syns du om behandlingen, er det vanskelig og holder det seg lenge? Syns du det er like ‘forferdelig’ der og da når du tar det i håret, som din mor syntes? <3
      hva er ditt dårligste fag
      hva fikk du i matte
      hva er din favorittdrikke på fest

    4. Jeg opplever også det samme når det gjelder innlasting av bloggen din. Det skjer også når jeg skal lese Kristine Ullebø sin blogg, så jeg er ganske positiv at det er blogg.no generelt det er noe galt med.
      Faktisk hadde jeg håpet du kunne publisert en av tekstene du har skrevet i hifi her inne, for jeg ville satt stor pris på å kunne lese det! Jeg deler interessen din for historie og tenking, og liker veldig godt å kombinere dette. Jeg er ganske usikker på hvordan en slik tekst skal skrives, så å kunne lese en ville vært til god hjelp. Siden jeg liker naturfag og liknende ganske godt, står jeg altså overfor en stor problemstilling når det gjelder valg av fag på videregående. Jeg er ganske sikker på at å få lest en av tekstene dine kunne hjulpet mye med det valget 🙂 Spesielt ettersom du er så flink til å reflektere på det du publiserer her.

    5. Du må se dokumentaren minimalism på Netflix, tror du hadde likt den veldig godt

    6. Referert til denne kommentaren: “Tror det er noe galt med bloggen din! Har tenkt å si dette i flere uker, men tenkte det bare var tilfeldig – men det er det altså ikke. Hver gang jeg skal inn på bloggen din må jeg laste den inn to ganger før “den kommer opp”. Det står bare og laster helt til jeg laster inn på nytt hvis ikke. Ville sjekket det opp, ikke alle som kommer på at de må laste inn på nytt, og du kan vente i en halvtime da uten at det skjer noe. Ganske irriterende, og tenker du kanskje mister litt lesere av det… :/ Tenkte du ville vite det! Ha en fin dag, vakre <3"
      Opplever det samme med innlastningen.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg