We rise by lifting others

Du vet de menneskene som syns at de selv er ufattelig spennende, og forteller godt og lenge om seg selv og ting i livet sitt, men når det er andre sin tur til å snakke…. da er det ikke så gøy lengre. Og da sitter de gjerne på iPhonen, ubevisst overser det du sier, eller bytter tema til seg selv igjen. Det er bare noen mennesker som mangler den selvinnsikten som går ut på det å skjønne når de skal slutte å snakke, og heller begynnene å lytte og interessere seg i andre mennesker istede. Jeg skjønner at det er lett for, men jeg syns man kommer langt med en god dose selvinnsikt på denne biten. Jeg kan få dårlig samvittighet hvis jeg snakker om meg selv til noen andre bare i et par minutter liksom. Det har jo jeg bloggen til, hahah. Jeg vil jo helst ikke virke tankeløs og egosentrisk, ikke sant? Det å gi andre mennesker oppmerksomhet og vise at man bryr seg, gjør jo dem så utrolig glad, men det er overaskende få som tenker på det i dag.

Processed with VSCO with f2 preset

Processed with VSCO with f2 preset

Processed with VSCO with f2 preset

Det handler om en balanse det der. Ja, man kan snakke om deg selv, og lette på tankene. Selvfølgelig. Men sørg i hvertfall for å spørre og ta interesse i andre også, på lik linje som du tar interesse i deg selv. Det er sjeldent og vakkert når mennesker faktisk gjør det i dag, selvom det egentlig burde være en selvfølge mener jeg. Jeg syns mennesker kan virke ganske tomme og lite empatiske hvis mesteparten av det som kommer ut av munnen deres handler om seg selv. Mange er så oppslukt i seg selv at det kan føles forgjeves å starte en samtale med dem om noe annet. Kanskje vi kan bruke litt mer tid på å involvere oss i andres liv. Hjelpe, uten å forvente noe tilbake, rett og slett fordi det er slik person man vil være. Huske på små ting som andre sier og vise at vi bryr oss på en eller annen måte. Ikke være redd for å spandere litt på andre innimellom. Jeg føler liksom at det ville bringt oss litt nærmere hverandre. Litt mer godhet og varme i omkretsen. Det inkluderende fellesskapet som vi mennesker trenger for å føle oss bra. Noe alle vinner på. Det var dagens tanke. 

Processed with VSCO with f2 presetJakke fra Romwe HER (sponset)

7 kommentarer
    1. Du er så inspirerende!! Og innleggene dine treffer meg så sykt. Du er så reflektert og måten du får tankene og meningene dine ned på bloggen er så fin. Elsker disse type innleggene dine❤️

    2. Så bra skrevet! Jeg er utrolig enig med deg. Det er så synd at så mange er selvsentrerte, istedenfor å bære på nysgjerrighet over andre mennesker og deres liv. Når begge parter gir og tar føles alt mye mer givende <3

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg