En liten tur til Latin-Amerika

I dag vil jeg tipse om et bra spisested til dere! Et som jeg anbefaler alle som er i Bergensområde å sjekke ut. Jeg feiret faktisk konfirmasjonen min i dette lokalet, men siden den gangen, har de renovert hele lokalet. Det er omgjort til en latinamerikansk restaurant hvor både menyen, atmosfæren, arkitekturen og musikken gjenspeiler dette. Man føler virkelig at man har tatt en reise til en bar i Mexico eller Sør-Amerika. Jeg er så glad for at verden vår består av et så stort mangfold av forskjellige kulturer man kan bli inspirert av, kose seg med og lære av. Derfor gjør det meg veldig oppspilt at man kan gå på gaten i regnfulle, grå bergen og plutselig finne seg omringet av latinsk kultur bare man går ned en trapp og inn en dør.

Restauranten heter Salsa, og grunnen til at jeg anbefaler den, er ikke på grunn av spons eller noe sånt. Selvom det hadde gjort seg det og, haha. Men jeg fikk lyst til å tipse om det fordi jeg først egentlig skulle spise på Friday’s den dagen, men det var helt fult + kø, så da dro jeg hit istedenfor. Det var litt surt å se at Fridays var så proppet med mennesker, mens på Salsa var det nesten bare ledige bord. En så god og gjennomført kvalitetsrestaurant, med ikke så mye værre priser enn det Fridays tilbyr. Litt kjipt. Det er vel kanskje det som er litt digg med slike spisesteder også. Det er liksom små gullkorn du finner i en bakgate som ikke så mange vet om. Men nå vet dere i hvertfall om den. Den ligger ganske sentralt egentlig, men samtidig litt bortgjemt. Bare å søke opp navnet og se om dere finner frem. Så kanskje du drar dit neste gang du skal ut å spise.

Se så fint det er…

Processed with VSCO with f3 preset

Processed with VSCO with m1 preset

Processed with VSCO with m2 preset

Har dere vært her? Eller har dere eventuelt noen andre bra spisesteder å anbefale i Bergen?

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg