Amsterdam

Amsterdam. Elver. Broer. Båter. Stroopwafel. Lange mennesker. Økologiske butikker. Sykler. Parker. Anne Franks huis. Shopping. AirBnB. Markeder. Barer. Søstre.

Denne tiden av året tror jeg alltid medfører seg reisesyke. Midt i mørkeste januar. Midt i mellom fjorårets sommerferie og årets sommerferie. Akkurat nå hadde jeg et lite tilbakeblikk på Amsterdamturen til mine to eldre søstre og meg i 2015. Det var bare en langhelg, men gud som vi klarte å kose oss selvom. Amsterdam er en by som absolutt har grodd seg fast i hjernebarken min. En fin plass jeg vil tilbake til. Rolig. Estetisk. Oppegående, pene mennesker. En litt mer sivilisert og utviklet by enn Bergen på mange måter. Kanskje ikke like fin som Bergen, men fremdeles fin. Det er nå bare min smak. Amsterdam er i hvertfall et reisemål jeg anbefaler til alle som vil ha noe litt annerledes, men samtidig ikke et kultursjokk. Veldig søt by det er lett å føle seg hjemme i.

8 kommentarer
    1. Åh, jeg ELSKER Amsterdam selv! Alt er så avslappet og estetisk som du sier! Skal definitivt tilbake en dag <3

    2. Det er så deilig å lese på blogger som denne som ikke har clickbate i hver jævla post

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg