Mine nyttårsfortsett 2017

Trene regelmessig
La oss bare få unna klassikeren først. Jeg skal trene mer regelmessig. Jeg trener veldig bra i perioder, og lever som en boms i noen perioder. Jeg har kjøpt boksehansker, hoppetau, mobilholder, strikk, og har allerede komt godt i gang, bortsett i fra litt for mye vin og lite søvn denne ferien som ødelegger litt for utbytte av treningen. Når skolen begynner, skal jeg igjen gjøre det til en vane å ta med treningstøy på skolen og gå på trening etter skolen. Når jeg er i gode treningsperioder, eller på trening generelt, er det jo faktisk såå deilig og energigivende, og jeg skjønner ikke hvordan jeg noen gang kan ligge på latsiden.

Rense opp i vennegjengen
Dette tror jeg blir den vanskeligste. I det siste har jeg merket en enormt stor kontrast i vennegjengen, av hvem som virkelig vil det beste for meg, og de som rett og slett ønsker det motsatte. Jeg har en dårlig uvane med å tviholde på venner, og ikke gi slipp på venner som virkelig sårer meg gang på gang, bare fordi jeg er så utrolig glad i dem. Jeg er altfor svak for venner jeg er glad i, men jeg er faktisk nødt til å skyve et par unna meg slik at jeg slipper å bli så innmari skuffet når jeg gir og gir, og bare får drit slengt tilbake. Jeg har en dårlig uvane ved at jeg prøver å tilfredstille alle til en hver tid, og det går jo ikke. I 2017 vil jeg bare ha de beste rundt meg, og være mye mer selektiv med hvem jeg prioriterer tid og energi på. Det tror jeg vil gjøre meg mest lykkelig til syvende og sist.

Lese minst fem bøker
I fjor leste jeg som nevnt bare to. Det er altfor dårlig av meg, så i år skal jeg lese minst fem bøker. Rett og slett. 

Bruke mer tid på bloggen
Jeg skal bruke kameraet mye mer og fokusere mye mer på bloggen, sponsorer og alt det måtte innebære. Jeg vil øke statistikken av lesere på bloggen, og jeg vil rett og slett vokse som blogger. Virkelig fokusere på den, og jeg skal ha den både som en hobby og en jobb. Processed with VSCO with f1 preset

Utvikle meg som person
Jeg vil stadig vokse som person. Aldri bli utlært eller tro jeg vet nok. Jeg vil bli smartere. Mer open-minded. Reflektert. Mindre sint og irritert. Mer avslappet. Ikke ha høye forventninger. Ikke la mennesker eller hendelser påvirke meg negativt og gå innpå meg i stor grad. Jeg vil bli flinkere til å skrive. Flinkere til å ta bilder. Flinkere til å gå tur, legge fra meg mobilen, lytte, sette pris på, klemme. Overlesse kjente og ukjente med komplimenter. Stole på meg selv. Være selvstendig. Nyte tid alene. Vokse. Være stolt av meg selv. Være god mot mennesker. Jeg vil rett og slett bli en bedre versjon av meg selv. Dette syns jeg burde være alles prosjekt gjennom hele livet egentlig. Man blir aldri perfekt, men fysøren så mye glede man får ut av å bli et bedre “jeg” etterhvert som årene går.

Bli flinkere på gitar
Jeg har blitt flinkere på gitar i 2016, men ikke mye! Jeg vil lære meg enda flere sanger i 2017. Lære meg å holde nede den forbaskade F-en ordentlig, og fingerspille et par sanger jeg liker.

Spare minst 1000kr i måneden
Jeg har en liten sparekonto jeg opprettet for meg selv tidligere i år, hvor jeg hele tiden setter inn 1000kr fra brukskontoen om jeg mener jeg har mer enn jeg trenger der. Denne sparekontoen skal gå direkte til å finansiere noen reiser jeg planlegger å ta i friåret mitt. 

Jeg elsker nyttårsfortsett. Eller bare nye år generelt. Jeg føler skikkelig på det liksom. Alt er jo egentlig bare menneskelige påfunn med feiring, nytt år osv. Unntatt at vi går mot lysere tider, det er digg det. Men ja, jeg ser ikke noe gale i det jeg. Jeg tror mennesker trenger å føle at de kan starte litt på nytt. Det gir en ny motivasjon, og en ny livsgnist å kunne legge en periode av livet sitt bak seg, og rette fokuset sitt fremover. Jeg blir alltid litt emosjonell på slutten av et år jeg. Årene er liksom som kapitler i en bok. Det er i hvertfall mentaliteten jeg har, og sikkert deler med mange andre også. Nå blar vi om til neste side i en bok vi kan fargelegge helt selv. Jeg gleder meg. Også gleder jeg meg til et år fra nå – og se tilbake på disse målene, og ikke minst se tilbake på året som har gått. Livet er så spennende dere. Embrace å ikke vite hva som skjer. Den bergodalbanen og det mirakelet som er livet, er noe stort å sette pris på. Hva er noen av deres nyttårsfortsett?

Godt nyttår! Og tusen millioner takk for et fantastisk år med gode tilbakemeldinger og samtaler i kommentarfeltet. Jeg håper dere blir med meg på nye eventyr i 2017!

9 kommentarer
    1. Kan love deg at punktet med å “rense opp i vennegjengen” blir 100x lettere når du er ferdig på videregående, det ble det ihvertfall for meg!

    2. Kan du skrive meir innlegg om alt frå politikk, filosofi og astronomi? (Kamerat Napoloen er også ein veldig komisk, og på same tid tankevekkande, bok av George Orwell – anbefaler den!)

    3. Den største missforsåelsen er å tro at personen som såret deg mest, ikke skal såre deg mer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg