Kan ikke alle bare være glad

Hei, dere! Tusen takk for alle som gikk inn og tok undersøkelsen i forrige innlegg. Vi fikk inn over 1000 svar! Dessverre oppdaget vi altfor sent at vi bare fikk se svarene til max 100 personer, hvis ikke måtte vi betale for å bruke siden, så det var utroolig kjipt! Jeg håper likevel at dere som tok den, fikk noe ut av den. Også takk for alle tilbakemeldingene i kommentarfeltet på forrige innlegg! Slike temaer er alltid vanskelig å ta opp, for det er så lett å trakke noen på foten eller ikke skrive objektivt nok. Jeg fikk for det meste kommentarer som var enig med meg, men også noen som la til viktige ting jeg ikke fikk dekket. Dette presset føles så klart forskjellig fra person til person, og det er mye lettere sagt enn gjort å komme seg ut av den onde sirkelen. Spesielt for vår generasjon som blir utsatt for så mye inntrykk fra alle kanter. Det er noe drit altså, og jeg skulle ønske jeg kunne gi alle en drithard klem og fortelle de at de er god nok. Jeg tror fortsatt det viktigste vi kan gjøre for å dempe presset er rett og slett å bare vise hvor vakker vi er gjennom handlinger, og ikke minst unne andre godt, og innse at noen alltid er bedre enn oss, rett og slett. Det å behandle andre mennesker med kjærlighet er gull verdt i mine øyne, og gjør en person 1000 ganger finere.

Ja, det suger å se instagramprofil etter instagramprofil med de peneste jentene i verden når du sitter med fett hår, null sminke, ny kvise og chipsskålen i fanget. Men jeg har komt til et punkt hvor jeg er såpass glad i meg selv at jeg (som oftest, hahah) ville ikke byttet med dem, selvom de er mye finere enn meg. Og det er da det går fint! Jeg elsker å følge slike instagrammodeller osv. Mennesker liker å se på fine ting, og jeg finner det inspirerende og underholdene. Men jeg liker også å gjøre det beste ut av mitt eget utseende, selvom jeg aldri blir finest. Det er alltid noen som er bedre, penere, smartere og mer “vellykket” enn oss, og det må vi faktisk bare innse, drite i, le av og fortsatt elske oss selv. I hvertfall prøve! For jeg tror at alle kan klare det til slutt. 

Så ja, det var bare en liten fortsettelse på forrige innlegg. Before I go, må jeg vise dere en nydelig rød kjole fra Romwe.com som dere kan få tak i her (sponset) De har så mange fine kjoler for tiden, blir helt gal <3

Håper dere sover godt i natt, babes, så snakkes viii. Natta!

Pssst, Junkyard.com har et stort salg på siden sin nå, dere finner link til salget her. You’re welcome.

7 kommentarer
    1. Er enig i det meste du skriver, men er vanskelig å skulle skrive et innlegg om dette når alle har ulike utgangspunkt. Noen er då heldig at de er født slankr og ikke legger på seg, men andre (inkludert meg selv) må faktisk jobbe for å holde vekta vedlike. Denne kommentaren er ikke ment som noe negativt mot deg i det hele tatt, men vil bare få det frem😊

    2. Herreguu for en Victoria Secret kropp du har! Nydelig kjole og farge til deg 🙂

    3. for en nyydelig kjole! Jeg og en venninne skal til Bergen i vinterferien og er veldig gira på shopping, lurte på om du vet om noen bra butikker i sentrum? takk på forhand:)

    4. Du skrev i ditt siste innlegg at du håper unge jenter får viktigere prioriteringer enn sitt eget utseende. Du har jo selv brukt 40.000 kr på en nese operasjon? Jeg har ingen problemer med hva folk bruker pengene sine på, men dette blir veldig dobbelmoralsk. Jeg er liker både Sophie Elise og andre bloggere med plastiske operasjoner men jeg synes det blir feil av dere å uttale dere om dette. Jeg er enig i mye du skriver, og liker deg og bloggen din kjempe godt, men håper du skjønner hva jeg mener:)

    5. Anonym: Jeg skriver at det finnes viktigere prioriteringer enn utseende ja, men selvfølgelig bryr jeg meg (som alle andre) om utseende i tillegg. Jeg fikk muligheten til å operere nesen da jeg var misfornøyd med den, og da valgte jeg å gjøre det. Det er ikke dobbeltmoralsk å ha flere verdier

    6. Det er ikke dobbeltmoralsk å ha flere verdier, men å gjøre én ting og deretter uttale seg om den samme saken med en helt annen mening er dobbeltmoralsk. Jeg innser at det er 1,5 år siden du opererte nesen, og det er jo selvfølgelig mulig å endre synspunkter på såpass med tid, men jeg forstår at anonym oppfatter deg som dobbeltmoralsk når du ikke nevner at du har endret meninger siden august 2014. -Det blir jo litt latterlig å appellere til lesere om at man må akseptere seg selv som man er og fokusere på andre ting enn utseende når man har en historie med plastisk kirurgi. Sophie Elise hadde ikke hatt spesielt mye etos hvis hun gomlet Freia påskeegg og Cookies mens hun kritiserte palmeoljeindustrien.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg