Mine 5 nyttårsfortsett

I skrivende stund ligger jeg under teppet i sofaen med en kopp te og laptoppen på fanget. Jeg innså akkurat hvor fryktelig bloggete jeg så ut, og kom samtidig til å tenke på at jeg faktisk også har en blogg. En blogg som har fått litt for lite oppmerksomhet i det siste, men jeg likevel er så glad i. Den har jo tross alt hver en del av meg i snart seks år, og jeg tror jeg hadde følt meg lemlestet uten den. Nå beveger vi oss snart inn i 2016, og jeg har store forhåpninger for det kommende året.

Ikke for å være negativ, men jeg har vært med på mer spennende år enn 2015 altså. Jeg har begynt å skrive et innlegg med en oppsummering av året mitt som jeg tenkte å publisere i nær fremtid, og da blar jeg jo litt i arkivet mitt. Da måtte jeg faktisk innrømme for meg selv at 2014 faktisk var et bedre år enn 2015. Selvfølgelig har jeg hatt masse oppturer og fantastiske minner i år også som jeg aldri ville vært foruten, men sånn generelt sett. Jaja, da skal det bli lett å toppe det i 2016! Jeg har satt meg et par nyttårsfortsett inni hodet mitt, og tenkte det var lurt å skrive dem ned slik at jeg husker dem bedre. So here they come, de uorginale, urealistiske nyttårsfortsettene som er bortglemt innen mars 🙂 Neida. Kanskje litt.

Begynnne å lese bøker igjen
Listen over bøker jeg skal lese blir bare lengre og lengre, og det er så altfor lenge siden jeg har lest i noe annet enn en skolebok. Å lese på fritiden gjør virkelig noe med sinnet mitt, og jeg savner den følelsen. Jeg har prøvd å begynne et par ganger i det siste, men jeg er så utolmodig og kaster den fra meg før jeg kommer til side 50. Jeg ta å skjerpe meg altså. 

Stresse mindre med skole
Jesus, dette siste halvåret har vært helt krise. Jeg har fått alle stresssymptomer dere kan tenke dere, med unntak av deprisjon, og lagt inne flere helger med ubehagelige mageproblemer og drit. På nyåret skal jeg ta et par skritt tilbake å gi litt mer faen. For all del, jeg skal gjøre mitt beste på skolen, men om det er et fag (kremt, økonomihelvetestyring) som jeg ikke er så flink i, så skal jeg stresse mye mindre med det. For det er bare ikke verdt det. Økonom er nå det siste jeg skal bli uansett, så jeg trenger ikke å kunne alt til punkt å prikke. 

Få fint hår
Håret mitt hater meg, og jeg hater håret mitt. Det er en evig kamp som opptar så mye av livet mitt at jeg vurderer å brenne det av. Jeg må virkelig begynne å behandle håret mitt bedre. Det blir bare i dårligere og dårligere stand for hvert år som går, men i 2016 må jeg ta meg selv i nakkeskinnet å gjøre noe med det. Kur, klipp, behandling, whatever. Jeg er desp.

Lage videoer
You heard me. Og jeg er nervøs for å skrive dette, for tenk hvis jeg ikke får tid til å lage videoer regelmessig. Men det er virkelig noe jeg har lyst til å begynne å gjøre igjen altså. Videoene mine back in the day er en av grunnene til at bloggen min har blitt så populær som den har, og videoer er jo så gøy! Men jeez, det er jo litt  småkleint at folk som du sånn halvveis kjenner sitter og ser på trynet ditt på dataskjermen. Har blitt litt pussy der, men det skal jeg nok riste av meg.

Få en katt
Dette hadde jeg som nyttårsfortsett i fjor også, haha. Men NÅ, nå skal jeg virkelig gå inn for det. Jeg blir jo 18 år i februar og tenker å mase litt rundt omrking da, og hvis ikke kjøper jeg en selv 🙂 🙂 🙂 Jeg er egentlig den mest lidenskapelige hundeelskeren du finner, men jeg vet at det er et mye større ansvar for meg og familien. Så vi kan begynne med en katt, også etter hvert en hund tenker jeg høres fint ut.

Jeg har selvfølgelig klassikerne som å trene regelmessig, være hjelpsom og god mot venner, familie og naboer, spare penger, jobbe med bloggen, få gode karakterer osv. Men dette er ting som jeg føler jeg allerede gjør som jeg vil fortsette med eller forbedre meg litt i. De på listen må jeg seriøst bli mye bedre i, haha. Fortell meg gjerne noen av dine nyttårsfortsett for 2016, så stjeler jeg kanskje et par!

11 kommentarer
    1. Ser ut som du har noen fine forsetter. Det er kjekt med dyr, men vil anbefale deg og ha i bakhodet at katter kan leve i 10-15 år, hvis du er klar for å ta det ansvaret, siden det tross alt ikke er en bruk og kast ting (sier det ikke for å være negativ, misforstå meg riktig). 😉 Hva med og eventuelt adoptere en fra Dyrebeskyttelsen eller en lignende organisasjon?

    2. Listen over nyttårsforsett er som alltid lang, men i år har jeg ett overordnede forsett som jeg skal gjøre mitt ytterste for å gjennomføre: jeg vil bli lykkelig. Jeg vil bli kvitt det taket depresjonen har over meg, og jeg vil igjen kjenne på det å være glad. Det er ikke mye, men samtidig er det alt.

    3. hei,i fjor lagde du et nesten likt innlegg med nyttårsforetter. tror du at du kan lage et innlegg der du “kommenterer” de forsettene og sier om du har klart å fullføre de? hadde vært utrolig gøy om du hadde gjort det:)

    4. Herlige nyttårsforsetter! Lykke til 🙂
      Mine nyttårsforsetter er vel å få en jobb som vekter, trene enda mer, komme inn på politihøgskolen og ikke minst jobbe enda mer med blogge!
      Ønsker deg en fortsatt fin jul!

    5. Åh, jeg har katt tre og du blir minst like glad i de som en hund. Jeg hadde en katt som var min bestevenn og som lyste opp dagene mine bare ved å se på meg! Hun døde dessverre etter hun bare var 1/2 år, sliter enda med det og det er drøyt over et halvt år siden.. Men jeg smiler fortsatt over de gode minnene jeg hadde med henne 🙂
      Hvertfall, en god plan er det og jeg lover at det vil gjøre deg lykkeligere!

    6. Har ikke du naturlige krøller, slike afro krøller? Det er hvertfall såå fint! Jeg rett hår med litt fall, kjedelig. Du er så heldig som har et hår med masse liv! Du burde virkelig prøve å gå med det naturlige håret ditt oftere 🙂

    7. Kunne du skrevet et innlegg med bøker du vil lese og hvorfor? Har kommet inn i periode hvor jeg leser mye, og kunne trengt litt inspirasjon! 🙂

    8. kanskje aldri og kanskje alltid er to bøker som er verdt all tiden din på og lese! Å herlighet, fyyyyy såå bra bøker😍😍

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg