Happy World Vegan Day!

God morgen, alle sammen! Halloweenkvelden i går ble veldig vellykket og jeg koste meg i godt selskap blandt mange fine venner og kostymer. Lenge siden jeg har hatt en  bra lørdagskveld faktisk! Jeg ble en heks i går, da mamma hadde en gammel heksedrakt liggende som faktisk var utrolig fin. Så da slapp jeg unna med å bare kjøpe meg en heksehatt så var jeg klar etter litt ekstra tid forran sminkespeilet. Hadde dere en fin kveld i går?

Her er litt bilder fra kvelden min 

Og ellers er det jo 1. november i dag, som vil si at jeg har fullført min veganske måned! Ingen kjøtt, fisk, egg, meieriprodukter, og jeg har heller ikke kjøpt klær, sminke, sko eller annet som kommer fra dyr eller støttet den industrien økonomisk denne måneden. Noe som var litt tidig var at jeg kom i snakk med en bekjent av meg på festen i går, som har levd vegansk en stund lengre enn meg. Vi ble selvfølgelig sittende og snakke en god stund før festen tok slutt, og hun fortalte meg at i dag er faktisk World Vegan Day! Og jeg trodde nesten at det var for godt til å være sant at Bergen også hadde vegantreff denne dagen. Det norske vegansamfunnet skal feire på en av favorittrestaurantene mine i byn, Pygmalion (De har verdens beste veggie burger) Jeg ble så giret! Så hun klarte å fikse seg fri fra jobben, slik at vi kan dra inn dit når det begynner kl.2! Dere må gjerne ta turen innom hvis dere bor i Bergenområdet dere også. Det blir musikk, ballonger, gratis kake, og det beste av alt, quiz! Igjen dere, jeg lever for quizer. Så det blir utrolig gøy!

Jeg tenker forresten snart å skrive et eget innlegg om min veganske måned og fortelle hva jeg har lært og hva jeg tar med meg videre. Men først skal jeg inn til byn og feire litt veganisme. Det blir koselig. De som er interessert, kan trykke på bildet under så kommer de til facebooksiden med arrangementet. Hvis du ikke bor i Bergen, kan du jo skjekke om de feirer i din by også.

3 kommentarer
    1. Ble så inspirert at jeg prøvde ut denne veganske matveien jeg også! Synes det har vært litt vanskelig å komme på varierte retter å spise, men maten er jo kjempegod og merker at jeg faktisk ikke trenger kjøtt osv – tvert imot!
      Og jeg lurer på en ting – drikker du alkohol? Du er så flink til å trene og har forresten veldig fin kropp! Jeg føler jeg ikke får noen særlig fremgang, men mistenker at alkoholen kan ha litt større innvirkning enn det jeg tror at den gjør….

    2. På fredag møtte jeg faktisk en veganer på en fest, og jeg som ikke helt har skjønt hvorfor folk velger å leve som veganer, ble veldig inspirert. Det er utrolig spennende å høre på folk som har satt seg så mye inn i dette og vet mye, noe som ikke jeg gjør. Veldig gøy!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg