Light breakfast (vegan)

Hei og god mandag! Frokost er, som jeg sikkert har nevnt før, mitt favorittmåltid! Det er om morgenen jeg pleier å være mest sulten og dermed inntar det største måltidet i løpet av dagen. Men innimellom, når jeg av en eller annen grunn ikke er så veldig sulten når jeg våkner, er det deilig med en lett frokost som kvikker meg litt opp. Da er frukt, bær og yougurt perfekt. Jeg spiser jo som dere vet bare vegansk mat hele oktober, og har dermed et begrenset utvalg yougurter. Jeg pleide å spise Tine naturell youghurt, og har funnet at Alpro naturell youghurt substituerer den perfectly og gjør jobben uten noensom helst ingredienser fra dyr. Ingenting er bedre enn det, så denne har nok fått en fast plass i kjøleskapet!

Litt granola og sirup gjør jobben om du skulle ønske litt mer søtsmak og kalorier i frokosten din, yumyum 

Så det godt ut? 

Håper starten på uken deres har vært strålende og at dere får en super dag videre!

12 kommentarer
    1. Yum! Elsker at du er blitt vegan, prøver selv å bli flinkere til å unngå produkter fra dyreverdenen.

    2. Herligfred å gøy det ser ut å være veganer, jeg har tenkt på det så sinnsykt lenge!
      Hvordan er det på jentekvelder eller filmkvelder med venner, tar du med deg dine egne ting eller kjøper dere vegan friendly produkter? 🙂

    3. Det så utrolig godt ut !! Er det noen spesiell grunn til at du er veganer bare i Oktober? Spennende. Jeg vurderer å ha kjøttfrie dager, det er jo ihvertfall en start, men syntes det er såå vanskelig faktisk ..

    4. Kan du lage ett eget innlegg om dine tanker rundt det å være veganer (selv om du ikke har vært det så lenge) også kanskje noen tips og triks til de som ønsker å prøve det ut? Tips på vegansk snacks om man er veldig småsulten (ikke yoghurt)? 😀

    5. Vet du om de har sluttet å selge opplagt granola fra møllerens? Så du tipset om det i et innlegg..

    6. Nå ble jeg syyyykt glad når jeg så du prøver ut vegaisme. Jeg er veganer selv og har vært det i ett år og jeg elsker det! NEVER GOING BACK! Bra du informerer leserene dine med gode dokumentarer. Jeg syntes du burde vrikelig satse på å bli veganer så lenge du klarer. Etter jeg ble veganer fikk jeg myyyye mere energi, har ikke lengre hodepine (noe jeg hadde før mye) og huden min har blitt mye bedre. Er så digg å være veganer når man vet alle fordelene med det + du redder dyrs liv og det er mye bedre for planeten!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg