Post-work out smoothie

I går var jeg på crossfit! Jeg har vært på en crossfit time èn gang før, og det er to år siden. Grunnen til at det er så lenge siden, er fordi jeg ble helt traumatisert etter den timen. Det var helt sykt, hahah, og jeg er egentlig ikke så glad i den type trening. Jeg valgte likevel å prøve det igjen i går, og gruet meg skikkelig, men det gikk faktisk veldig fint! Selvom det var nesten uutholdeldig innimellom, var det en veldig morsom time og jeg angret absolutt ikke etterpå, selvom jeg var helt gåen i armene resten av dagen. Kan ikke huske jeg var så støl i hele kroppen som jeg er i dag. Jeg drar likevel en tur på fitness senere og blir med på et par gruppetimer. Er så deilig at det er høstferie, slik at jeg får tid til å starte ordentlig med trening igjen. Det har vært så mye skole i det siste at helse har blitt litt nedprioritert i hverdagen, noe som føles skikkelig drit. Men nå blir det andre boller! Når jeg kommer hjem fra trening etterpå, tenker jeg å lage en super god post-work out smoothie som jeg lagde for første gang i går etter crossfit-timen. Den ble så bra at jeg må dele oppskriften med dere!

Denne smoothie-oppskriften er perfekt som restitusjon etter trening. Den inneholder både proteiner, (hvis du har med chiafrøene) sunne karbohydrater for påfyll av energi, og er flytende og frisk for hydrering etter en treningsøkt. Utrolig god smak og den får i tillegg en helt nydelig farge av blåbærene.

 

Ingredienser

2 dl hodekål
1 box med ananasbiter i vann
1 skrelt appelsin
2 dl fryste blåbær
2 spiseskjeer chiafrø

Blend alle ingrediensene i en blender og nyt!

Noen av dere som har prøvd crossfit? Hva syns dere isåfall om det?

 

3 kommentarer
    1. Nei, har ikke prøvd det. Jeg er vandt til styrketrening, så kanskje jeg skulle prøvd det ut? 🙂
      Den så veldig god og fargen var nok så fin 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg