Anne Frank huis / Amsterdam dag 3

Siste dag i Amsterdam startet sent på dagen ettersom det ble en sen kveld natten før. Vi begynte rett og slett med å shoppe litt til, og før vi visste ord av det nærmet klokken seg seks da vi hadde planer om å besøke Anne Frank-huset. Men før det sveipet vi innom en fin, kunstnerisk kafé hvor vi tok oss en svart kaffe for å kvikke oss litt opp, noe vi trengte. Take a look.


Mini stroopwafel <3

Er det èn ting jeg virkelig er glad for at jeg gjorde i Amsterdam, og som jeg anbefaler alle å gjøre om de noen får muligheten, er det å besøke Anne Frank huis. Huset hvor Anne Frank og syv andre gjemte seg fra nazistene under 2. verdenskrig har blitt gjort om til et lite museum hvor du følger historien hennes mens du går gjennom huset. På noen av veggene stod sitater fra dagboken hennes, og herregud så mye vondt og sårt vi så. Det at hun var en så dyktig skribent gjorde det jo ikke akkurat mindre følelsesladet. Jeg må innrømme jeg sto med tårer i øynene og klump i halsen på flere tidspunkt. Helt jævlig, men også veldig bra opplegg med mange fine tankevekkere. Jeg har dessverre ikke lest dagboken, men har sett filmen fire ganger og flere dokumentarer om henne, så det var veldig fint å få se hvor alt faktisk tok sted.

Jeg håper dere likte Amsterdam-innleggene og fikk lyst til å besøke byen! Det er absolutt verdt det og jeg har uten tvil lyst til å dra tilbake en dag!

2 kommentarer
    1. KAN DU VÆR SÅ SNILL PG HA INNKJØPS VIDEO FRA AMSTERDAM? 💖💖💖💖💖💖

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg