Blueberry banana pancakes

God morgen, dere! Nå har jeg akkurat spist meg stappmett på en frokost bestående av hjemmelagde banan- og havrepannekaker. Må seriøst slutte å lage dem, for de er så god at jeg alltid ender opp med å spise dobbelt så mange som planlagt, hahah. De er i hvertfall veldig sunn da. I dag endret jeg oppskriften litt og tok oppi proteinpulver og lagde noen av dem med blåbær i. Det var utrolig godt! Så oppskriften min ser slik ut:

– 200 g havregryn
– 3 bananer
– 1 dl vann
– 3 egg
– 60 g vaniljeproteinpulver

Mos bananene enten med gaffel eller svamikser. Rør resten av ingrediensene inn i røren. Stek pannekakene på middels varme med litt olje/smør i pannen. Når du har stekt et par normale lapper, kan du blande inn blåbær i den røren som er igjen og steke dem som vanlig. 

Denne oppskriften er nok til en liten familie eller vennegjeng. De holder seg godt i kjøleskap inni plastikkfolie hvis du vil spise dem dagen etter og.

Disse pannekakene er så ssmakfull og god at jeg kan spise dem uten noenting på, men de er veldig god med noen oppskårede bananbiter, nugatti, vaniljekesam, syltetøy, bær osv. Bare til å prøve seg frem og se hva du liker best 🙂 Har du laget havrepannekaker før?

13 kommentarer
    1. Av og til får jeg litt dårlig samvittighet av å lese bloggen din. Du skjønner, jeg har blogg selv også, og vet hvor demotiverende og kjedelig det er å skrive lange innlegg, ta gode bilder og rett og slett bruke masse tid på bloggen uten at du føler du får noe igjen for det. Det å se at lesertallet er ganske OK, mens bare en liten brøkdel legger igjen kommentarer. DET er kjedelig det.
      Jeg satt å tenkte over detta da jeg leste nå, og så fikk det meg til å tenke over hvor mye du egentlig fortjener å få igjen ettersom at bloggen din faktisk er ganske bra. Det gjør litt vondt å se at du ikke får så mange kommentarer som du fortjener egentlig. Derfor håper jeg denne kommentaren kan hjelpe litt på motivasjonen 🙂
      Du virker som ei kjempe hyggelig jente som er utrolig sterk på fysisk og psykisk, men samtidig har du også bena godt plantet på jorda. Du er også kjempe pen, og jeg ville lett blitt bedre kjent med deg om jeg kunne fått muligheten 🙂 Håper du får en kjempe fin onsdag, og at du står på videre med bloggingen – for dette er noe du virkelig får til.
      Ellers vil jeg tipse deg om det siste innlegget mitt der spør jeg dere hva dere lurer mer på angående meg, bloggen min, forholdet til kjæresten, fremtidsplaner etc! Jeg har nemlig fått han til å svare på disse spørsmålene på video. Det eneste problemet er bare at jeg ikke har fått noen kommentarer enda, og synes det er litt flaut og synd for kjærestens del som jeg vet har forhåpninger. Så jeg vet jeg er desperat nå, men hadde blitt kjempe glad hvis du ville lagt igjen et lite spørsmål eller to 🙂

    2. De blir bedre med bare banan, havregryn, vann og olje 🙂 Egg gir høyt kolesterol, er dårlig for miljøet og dyrene!

    3. Kan man velge hvor mye havregryn man vil ha, eller bør man ha 200g? Liker bloggen din!

    4. hei:)
      jeg lurte på om du kunne laget et innlegg om hva du vanligvis spiser på en vanlig dag? liksom hva du pleier å ha til frokost, lunsj, middag, kvelds osv.
      jeg syntes du har mange gøye matinnlegg, og jeg ville satt utrolig stor pris på om du kunne laget et slikt innlegg <3
      stor klem

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg