Mine sunne, hjemmelagde brødskiver

I dag tenkte jeg å prøve noe nytt til frokost! Vanligvis pleier jeg å spise havregryn med melk og en håndfull nøttemix over, og jeg elsker det. Men jeg liker å variere det litt i helgene for å ikke bli lei. Så i dag lagde jeg mine egne supersunne brødskiver! 100% fullkorn + proteiner.

Her er det du trenger:
– 1 egg
– 100 gram havregryn
– litt kanel (valgfritt) 
– Litt honning (valgfritt) 

 

Framgangsmåte:
Sett ovnen på 200 grader. Knus egget i en skål. Tøm oppi havregrynet og litt kanel og bland i litt honning. Rør blandingen sammen med en gaffel. Når røren er jevn og litt fast, del den i to og legg klattene på et bakepapir. Flat dem ut til formen av en skive med en gaffel. Sett i ovnen og la dem stå i 15min.

Også kan du ta på det pålegget du ønsker! På den ene skiven hadde jeg vaniljekesam med blåbær og banan, og på den andre skiven hadde jeg brunost og syltetøy, og sistnevnte var virkelig syykt godt. Må prøves!

Så det ikke godt ut?

7 kommentarer
    1. Kan du begynne å skrive næringsinnhold (kcal m/mer) på oppskriftene du deler?:-)

    2. Kan du lage et innlegg med hvordan og hva du har gjort for at håret ditt skal bli så fint? jeg har veldig afro hår selv, og trenger dine tips og veiledning til hvordan jeg kan få håret mitt så rett og skinnende uten st je slipper å glatte det, sånn som ditt hår. Blir veldig takknemlig hvis du svarer på dette <345

    3. NAM! Det lager jeg til frokost imorgen😍 fortsett med slike innlegg, du er så flink å komme med mat-og trenings- tips

    4. Det så skikkelig godt ut!! Men du vet at brunost er noe av det mest usunne pålegget som finnes? 🙂

    5. Det var nesten likt som havregrynspannekaker. Bare med honning isteden for sukker! Skal prøve disse å se om jeg liker de bedre enn de andre:)

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg