Gresk youghurt, ferske bær og granola

I en god periode nå har jeg pleid å lage meg denne gode frokosten. Går litt lei brødskiver hvis vi ikke har noe ekstra godt pålegg, så da syns jeg dette er en både sunn og utrolig digg frokost. Du får i deg både proteiner, antioksidanter, fiber, kalsium, C-vitaminer og mye mer! Altså en frokost som inneholder mange viktige næringsstoffer med få kalorier og holder deg mett frem til lunsj 🙂

Du trenger:
– to spiseskjeer gresk youghurt (evt. tyrkisk youghurt som er litt mildere i smak)
– en halv banan
– tre jordbær
– en liten håndfull blåbær (evt. druer)
– en liten håndfull Granola (bruker også ofte bare havregryn, men granola blir mer knaskete)

Også rører du rundt!

NAM

Her er granolaen og den greske youghurten jeg pleier å bruke:

Hva pleier du å spise til frokost?

20 kommentarer
    1. Nam! 🙂
      Dette har ingenting med innlegget å gjøre, men setter pris på om du hadde svart tilbake i kommentarfeltet. <3
      Lurte bare på hvilke strl du har på adidas t-skjorten din + den røde jakka, og den stripete toppen med hals + ull tøyet fra junkyard? 🙂

    2. Jeg har som hovedregel å bare spise et brødmåltid om dagen, og det er vanligvis til lunsj. Til frokost varierer jeg mellom:
      -Havregrøt med usaltede nøtter og bær.
      -Yoghurt med bær og granola.
      -Egg (omelett, speilegg, eggerøre osv)
      -Egg&banan-pannekaker (mixer 2 egg og en banan og steker)
      Havregrøt er så sinnsykt optimalt fordi det tar så kort tid, er kjempesunt og man holder seg mett leeeenge!

    3. ha en god helg 🙂
      Gå gjerne inn på bloggen, besøk gjerne Facebook siden vår, trykk liker og del. Vis du er i mot mobbing 🙂
      Følg oss gjerne på bloglovin og, finner knapp du trykker på, på høyre side av bloggen.
      Du finner link til Facebook siden på bloggen under; Facebook
      – Takk

    4. Hei! jeg vurderer å operere nesen jeg også! jeg er 17, blir 18 om et par måneder. vil du anbefale det? og hvordan fikk du sjansen til å ta operasjon som 16åring? 🙂 anbefaler du stedet du tok operasjonen på? kan du svare på dette på neste spørsmål&svar? hadde satt utrolig pris på det!
      og hvor er den prikkete buksen fra på dette innlegget? 🙂 http://leaduvet.blogg.no/m_122014.html

    5. Hvis dette er alt du spiser til frokost Leandra, så begynner jeg å bli litt bekymret. To spiseskjeer med gresk yoghurt, med litt topping er langt fra nok for ei 16 år gammel jente som i tillegg trener.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg