Step by step: sunt og godt mellommåltid

Heihei! I dag tenkte jeg å lage et aldri så lite matinnlegg her på bloggen. Jeg eksprimenterer ofte med små mellommåltider som er både sunne og gode. Denne blandingen prøvde jeg for noen dager siden, og ble så fornøyd at jeg bare måtte dele den med dere. Kombinasjonen av ingridiensene smaker helt herlig og siden det i tillegg er sunt, kan man jo spise mye med god samvittighet. Fikk litt mestringsfølelse da jeg tok min første skjei, haha, jeg som er så dårlig på kjøkkenet ble både stolt og overasket når det smakte så godt som det gjorde. Blir nok spist mye som snop fremover dette her.


Jeg begynner med å ta Tine sin vaniljeyoughurt oppi en skål.


Så strør jeg over et godt lag med lettkokt havregryn. Da får jeg i meg fiber og det holder meg også mett en god stund.


Deretter kutter jeg opp små bananskiver og dette gir en deilig, søt smak. Bananer er virkelig noe av det sunneste man kan spise ettersom det inneholder det meste kroppen trenger.


Til slutt legger jeg over blåbær. Dette frisker opp måltidet og i tillegg får jeg i meg antioksidanter som bare det.

Funker bra som frokost, kvelds eller mellommåltid. Håper dere vil prøve det ut og liker det like godt som jeg gjør! ♥

18 kommentarer
    1. Å så bra innlegg 😀 så godt ut 🙂 men ville byttet ut blåbærene for er ikke noe glad i det. har du noe tips til hva jeg kan bytte det ut med? 🙂

    2. Det der såå godt! Pleier å putte masse frukt oppi yougurt med havregryn og det blir bare helt perfekt <3 Anbefaler lilla druer med banan, og VANNMELON OG BANAN, det er delish

    3. Å, har prøvd det før, og det er sååå godt! Foretrekker druer over blåbær da, og det er lettere og få i tak i hele året, så det bør du prøve ut! 🙂
      Føler du deg helt bra nå, etter operasjonen? Kan du legge ut før/etter-bilder? <3

    4. Bananer er faktisk ikke så sunt, i og med at det gir like rask blodsukkerstigning som sjokolade. Det sunneste er å ha et jevnt blodsukker, og bananen gjør at blodsukkeret heller ligner mer på en berg-og-dalbane. Pefekt som rask energi, tho.

    5. Det så godt ut!! Kan du lage flere sånne innlegg? Tror det er veldig mange som liker å lese om det:) Kan du pliiis lage en innlegg liknende matholck sitt hvor du legger ut hva du spiser i løpet av en dag? Og bare hva du spise generelt:) haha synes det e interessant

    6. Yogurten fra tine inneholder massevis av sukker, men den naturelle fra tine kan bli like god med litt honning på, og den er helt uten sukker! 🙂

    7. frokost er jo liksom det viktigste måltidet om dagen cheesy i know men ja hvis dette er frokost så kan man jo lure på hvor lite du får i deg til andre måltider

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg