I dette klippet snakker vi om hvordan influencere kan vite hvem følgerne sine er, og forholdet mellom influencere og følgerne spesielt med tanke på tillit i forhold til reklamer. Også snakker vi en del om hvilke forskjeller det er i reklame før og nå, noe Torill hadde en del å si om, da hun har en bakgrunn innen reklame. Jeg graver også litt i hukommelsen min og forteller om hvordan jeg ble påvirket av reklame i barndommen. Og hva som er nytt i dag i forhold til før. Blant annet hvordan det er lett å bli fanget inni et slags “ekkokammer” med de inntrykkene vi utsettes for i dag. Det er vanskeligere å vikle seg unna reklamen, som stadig blir mer og mer tilspisset mot akkurat deg, for å holde deg lengst mulig på sosiale medier. Den konstante strømmen av reklame og inntrykk gjør noe med oss. Men det er ikke bare sosiale medier som påvirker unge til å å bli deprimerte, stresset eller få dårlig selvbilde. Vi ser på litt andre faktorer i tillegg.
https://www.youtube.com/watch?v=5UMCXS36UrI