HVORDAN JEG TRENER

Reklame | Junkyard

Jeg holdt på å svare på spørsmålsrunden jeg hadde på bloggen her forrige uke, og syntes plutselig det ene svaret mitt ble enormt langt. Det var et spørsmål om trening. Jeg trodde ikke jeg hadde så mye å si om akkurat det, for dette er ikke akkurat en treningsblogg, og jeg er ikke den mest dedikerte treningspersonen heller, men det er vel en del av hverdagen min. Så det går jo an å skrive om, i hvert fall når så mange er nysgjerrige. Det er interessant og motiverende å se hvordan andre trener også, så da tenkte jeg bare å svare på det i et eget innlegg her. 

Processed with VSCO with c6 preset
 (ny fav) jakke her

Hvor ofte trener du og hva gjør du når du trener?
Både hyppigheten og måten jeg trener på går veldig periodevis for meg. Nå for tiden prøver jeg å trene hver dag, men stresser ikke over en dag eller to hvor jeg ikke får tid. Annenhver gang cardio og styrke, og har brukt apparatene på Nr1fitness mye i det siste. Kroppsvekt syns jeg er jævligere og tyngre, haha, men det hender så klart det også innimellom, om jeg er i siget. I det siste har jeg pleid å kjøre alle muskelgruppene i løpet av én trening. Noen ganger deler jeg opp overkropp og bein, men liker egentlig å trene alt på en gang slik at det går kortere tid mellom hver gang en muskel trenes.

Når jeg trener styrke, varmer jeg helst opp 15min på tredemøllen eller ellipsemaskinen før jeg begynner. Rekkefølgen min er rygg, bryst, (armer og skuldre om jeg orker, men føler jeg trener dem samtidig som rygg og bryst) så lår/rumpe og til slutt mage før tøying i 15-20min. Er ikke så streng med meg selv når det gjelder treningen egentlig. Følger ingen fast plan. Prøver ikke akkurat å bygge så veldig, men jeg liker at alle musklene får kjørt seg for helsen sin del. Men også for velvære etterpå, høyere forbrenning, smådeilig gangsperr og god samvittighet. Så regner jeg med at jeg er litt mer markert enn om jeg aldri hadde trent. Og det er jo en fin bonus som ser sunt og friskt ut! Et viktig tips til styrketrening er å begynne med den største muskelen i muskelgruppen du trener. Om jeg hadde trent skuldre og biceps før rygg, hadde jeg ikke hatt nok krefter i armer og skuldre til å gi ryggen den støtten den trenger når den skal jobbe. Da får man ikke like mye utbytte av ryggtreningen. Så ja, alltid de store musklene først, så de små etterpå 🙂

Processed with VSCO with f1 preset

Processed with VSCO with f1 preset
NMD Adidas sko her

Og det aller beste treningstipset som finnes i mine øyne, er å være konsekvent. Hold det gående. Hold det jevnt. Uke etter uke. Måned etter måned. År etter år. Den eneste måten å se resultater på er å være konsekvent over tid. Jeg har falt ut mange ganger, og det er super lett for. Men det er bare å komme seg på beina igjen og prøve på nytt helt til man finner rytmen sin og det som funker seg. 

Dere kan fortsatt bruke rabattkoden “leandrav15” og få 15% rabatt på kjøp over 500kr på Junkyard.com! Gjelder ikke salgsprodukter, deals eller kampanje. Gyldig t.o.m 10.september!

1 kommentar
    1. Hva er det du tar bilder med? Synes generelt selfier og bilder du tar i speil er sykt tydelige og pene! Men så også på bildene som dere tok på turen. Er alle tatt med mobilen din, eller pleier du å bruke kamera?

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg