PÅ ET OPPDRAG

Jeg er på et oppdrag for å gjøre hodet mitt til et lysere og lettere sted å være. Jeg skal øve meg på å gå inn for å lete etter positive ting i hverdagen, å virkelig granske omgivelsene for ting som gjør meg glad, istedenfor å bemerke meg ting som gjør meg trist. Det ble en overraskende enkel sak i dag faktisk. Mennesker er så fine i Bergen på dager som denne. Med en gang solen titter frem her, er det akkurat som en liten folkefest, sa kjæresten min her om dagen. Noe så simpelt som ukjente mennesker som går forbi meg på gaten kan jeg hente ut masse fine ting av. Mange kler seg så fint, og det er så gøy å se at folk pynter seg litt når de skal ut å nyte solen. Det er virkelig med på å løfte stemningen og fargelegge atmosfæren. En annen ting som inspirerer meg er de typiske bergenske husene våre. Sandviken-stilen, som du finner rundt sentrum og i fjellene. Gjemt blant trær og busker og blomster og vann. Ja, jeg er en av de stereotypiske, patriotiske bergenserne. Elsker byen min, både de mørke smugene og blomstrete gatene. Bergen får også mye skryt for å være en bra studentby, og nå er det jo i tillegg fadderuke her. Det gjør stemningen i byen enda bedre syns jeg. Og spesielt gøy er det at jeg faktisk er en del av det i år.

Jeg fikk tankene til dette innlegget da jeg gikk fra bryggen til Nygårdsparken i dag. Vi grillet nemlig der med faddergruppene, og jeg hadde med meg kameraet! Noe jeg tenkte var sosialt akseptert med tanke på at linjene på skolen består av såpass kreative og praktiske fag. Mange kameraelskere, og folk som er mye mer erfaren enn meg på mitt eget kamera til og med, haha. Helt fantastisk egentlig. Vi er alltid våre egne største kritikere, og det er lett for å miste selvtilliten hvis de rundt deg er flinkere til deg i noe du interesserer deg i. Det er mange som er mye flinkere enn meg på skolen, og har kommet mye lengre enn meg erfaringsmessig. Men som jeg sa da vi kom inn på det temaet i dag “If you’re the smartest person in the room, you’re in the wrong room.” Å menge seg med folk som er smartere enn deg og flinkere enn deg er ingenting annet enn inspirerende og motiverende. Med litt konkurranse utvikler man seg vel mye fortere, tenker jeg.

 Jeg syns egentlig det er litt skummelt og flaut å ha med kamera ute, og i mange sosiale sammenhenger. Så jeg er nok en gang stolt for å ha pushet meg ut av komfortsonen, wii. Se så fredfullt og idyllisk.

Det ble senere enn jeg trodde i går kveld og jeg hadde det egentlig dødsgøy med litt for mye promille i årene. Det ble både shuffle board og biljard og nye bekjentskaper på Kong Oscars, og i tillegg noen dype samtaler på en benk i en park når de fleste var gått. Jeg åpner meg sånn jeg når jeg drikker, jeg, haha, på en positiv måte da men likevel litt face palm dagen etter. Jeg er den siste som prater hull i hodet til noen, men ikke om det dukker opp et interessant tema når jeg har drukket. Da er det no way back. Jeg koste meg mer enn forventet. Men da jeg våknet i dag klarte jeg å miste balansen ved flere anledninger og måtte rett og slett legge meg igjen, haha. Null prosent klar for å være menneske. Jeg pleier aldri å legge meg på stigende rus egentlig. Eller, det er løgn. Av og til blir det som det blir. Men man burde ikke! Det var poenget mitt. I kveld er jeg sliten og dropper festing med faddergruppen for å blogge, slappe av og se etterlengtede Ex on the Beach som begynner! Har en kompis som er med, og har gledet meg i månedsvis til latter og drama som kveldsunderholdning. Det gledes, det gledes. Ny dag med fadderuke-aktiviteter i morgen. Lurer på om jeg får skvist inn en treningsøkt før fyringen begynner klokken 15. I hope so for helsen sin del. See you.

2 kommentarer
    1. Har noen venniner sjæl som er på fadderuke. det høres veldig morsomt ut! det er godt å høre at du koser deg, at du pusher deg ut av komfortsonen din! ønsker deg en fin fadderuke! elsker bildene du tokk, har faktisk sykt lyst til å studere i Bergen, etter de bildene du tokk.. men et annet sted søker jeg om mer sterkt. Det får bare ventes med tiden og etter jeg ferdig med det jeg holder på. blir spennende det. se hva som venter på meg i lengre fremover i tid. i hvert fall, håper du hadde det fint i går og koste deg så vel godt som det du fortjener 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg