ER DET GREIT Å SKRIVE STØRRELSEN SIN PÅ NETT?

Reklame | Junkyard

Jeg fant ut at jeg hadde lyst til å investere i en litt ordentlig, kvalitetsbukse, og fant dette pene plagget på Junkyard. Det er alltid greit med solide bukser du vet du har en stund, og som ikke utvider seg eller slites så lett. Det mest ubehagelige jeg kan tenke meg å gå med er en billig, stram bukse som utvider seg mens jeg bruker den, og hele tiden gjør at jeg må gå å dra den opp. Materialet i denne buksen er tykt og føles ut som skikkelig dongeri. Den har et klassisk utseende, en dyp, deilig blåfarge og behagelige detaljer som setter prikken over i-en. Jeg syns alltid det er skummelt å kjøpe bukser over nett, fordi det er vanskelig å vite om den passer eller kler beina dine. Buksestørrelser er også virkelig noe herk å sette seg inn i, og jeg aner virkelig ikke hva jeg er selv. Jeg får ofte spørsmål om hvilke størrelse jeg har i ditt og datt, og det har jo vært en del snakkis rundt det å dele hvilke størrelser man bruker på nett pga. kroppspress. Jeg har likevel fått inntrykk av at folk spør meg fordi de lurer på hvilke størrelse som kan passe til dem selv. Man får et viss bilde på bloggen av hvor stor jeg er som person både i lengde og bredde på forskjellige kroppsdeler. Så jeg hadde i alle fall satt pris på å vite størrelsen til noens plagg jeg kunne tenkt meg, for å sammenligne og velge ut riktig størrelse til meg selv. Så jeg er ikke helt med på den; å ikke skrive størrelsene sine på nett. Jeg bestilte i hvert fall denne buksen i størrelse 25/30. Jeg skulle heller ønske jeg bestilte den i 26/30 eller kanskje 27/30 til og med. Den var nemlig litt stram rundt rumpen og lårene, og jeg tror den hadde satt veldig bra på om den hadde vært litt løsere i formen. Men den holder akkurat, med mindre jeg legger på meg litt! Da må jeg kanskje selge den og bestille en større. For selve buksen syns jeg var helt nydelig. Kanskje den fineste jeg har for øyeblikket.

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic

Dere finner buksen min her!

Men jeg vil høre med dere! Syns dere det er greit at bloggere legger ut hvilke størrelser de bruker i forskjellige plagg, hvis formålet er å hjelpe leserne å velge riktig størrelse til seg selv? Any thoughts?

23 kommentarer
    1. Synes det er helt OK at man legger ut størrelsen, på den måten er det enklere å se/regne ut hva en selv gjerne ville brukt. Kommer sikkert til å få hat fra noen for dette, men jeg mener at er man gammel nok til å sitte på nett, bør man også være gammel nok til å filtrere litt av det man ser og leser

    2. Jeg synes det er veldig greit! Både fordi da får man vite om plagget er spesielt smått/stort i størrelsen, og om man vet at blogger er ca samme størrelse som deg eller ofte kjøper de samme størrelsene i klær, er det greit å vite Hva de har, slik at man vet hva man skal kjøpe selv.
      Jeg opplever vertfall at når en blogger sier hvilken størrelse de har plaggene i, så føler man seg mer trygg på å kjøpe de og hvilken størrelse man skal gå for selv:)

    3. Jeg ser sjeldent poenget i å skrive størrelsen på et plagg, jeg klarer ikke se noen gevinst for den som skriver størrelse på nett. For å veilede andre kan man heller skrive «denne er litt liten i størrelsen» «gå ned en størrelse, denne er stor».
      Du ser forresten dødsbra ut!!

    4. Jeg syntes det er greit å legge ut størrelsen sin på bloggen. Man følger gjerne bloggere fordi man kjenner seg igjen i dem, kanskje også utseende messig. Hadde jeg hatt lik kroppsfasong som deg så ville jeg gjerne ha visst størrelsen din, slik at jeg visste sånn noenlunde hva jeg skulle bestille selv. Jeg er en del større deg, men føler meg ikke “offended” av at du legger ut strls?en din. Det ville vært dumt og overfladisk, syntes jeg :)) Slitan med ny bukse! Den ser kjempebra ut :))

    5. Synes det er helt ok å legge ut hvilke størrelse man har. Det er fint å ha en pekepinn på cirka hvordan størrelsene er, selv setter jeg stor pris på når folk velger å dele. Mener også at om man føler seg ille til mote med at bloggere o.l legger ut størrelser på diverse ting, så må man faktisk jobbe med seg selv og ikke klandre den som velger å dele.

    6. Jeg syns det er helt greit å oppgi størrelse. Man kan uansett se på personen om de er store eller små så å vite hvilke størrelse de bruker i en spesiell bukse eller genser bidrar ikke til kroppspress. Det hjelper bare andre som ønsker å kjøpe samme med å forstå størrelsene om de er noe uvanlige, og få et innblikk i om størrelsene er små eller store i forhold tl vanlig

    7. jeg blir utrolig irritert når bloggere osv. neeekter å si hvilken størrelse de har i forskjellige plagg – de fleste vil jo vite slik at de slipper å begå bomkjøp 😪 kjempefin bukse!

    8. Synes man skal kunne skrive strl sin. Det er til god hjelp å vite strl om jeg feks tenker å bestille samme klesplagg på nett. Da vet jeg bedre ca hvilken strl jeg selv skal bestille 🙂
      Dette har ikke noe med innlegget å gjøre, men hva er dine 3 favoritt parfymer? Er på utkikk etter en ny nå så trenger litt tips

    9. Har man dårlig nok selvbilde, så vil det trigges av noe, uansett hvor mange slike hensyn bloggere tar 🙂 Det er hvertfall mitt syn på den saken. For øvrig ser du virkelig ut som en million! <3

    10. Jeg ser ikke noe problem i at folk skriver størrelsen sin. Størrelser er forskjellig fra sted til sted, og jeg lurer stadig på hvilken størrelse modellene på nettsider/bloggere har så jeg kan sammenligne litt med hva jeg tror jeg burde ha.
      Er jo ikke noe grunn til å skamme seg for størrelsen man bruker uansett.
      Synes alt med kroppspress er vanskelig, men det har blitt så stor greie. Føler at nå for tiden så er det greit for en person som er større å legge ut alt fra størrelse på klær og bilder av kroppen sin. Men er du naturlig tynn skal du ikke få lov til noen ting lenger fordi man er tynn og det skaper kroppspress. Synes alle skal få like kroppen sin og gjøre som de vil, så lenge det er naturlig

    11. Sykt fin bukse, syntes det er veldig greit at bloggere sier str. Mye lettere å vite hva man selv da skal bestille!

    12. J: Ja, det vil vel det hos noen dessverre. Men så blir det litt for vanskelig, begrensende og tilnærmet umulig å ta hensyn til alles behov… Tusen takk for det!

    13. Det negative er jo at folk kan føle seg store når de leser at andre har mindre størrelse. Ser poenget med å skrive størrelsen; slik at andre kan vurdere lettere hvilken størrelse de selv burde ha. Men en kan uansett ikke finne helt ut av det ved å se på et bilde av en annens kropp, en kan ikke sammenligne helt korrekt, det blir egentlig ikke så veldig mye lettere. Derfor tenker jeg at man heller kan spare folk sin selvfølelse:)

    14. Anonym: Ja, det kan nok skje! :/ Som noen skrev lengre oppe her, da bør de jobbe med eget selvbilde. Blir for mange hensyn å ta om det går så langt mener jeg. Og nei, man kan ikke finne helt ut av det ved å se på en annens kropp, men som det ser ut til i kommentarfeltet, hjelper det mange! Inkludert meg selv å se noenlunde, spesielt hvis man vet høyden til vedkommende 🙂

    15. Det er nok ulikt fra person til person hva som skal til før man kjenner på kroppspress. Men slik jeg ser det hadde det vært ironisk om du skulle latt være å skrive strl din for å ikke bidra til kroppspress, samtidig som du legger ut lettkledde bilder av deg selv.
      Sier ikke at det er galt at du legger ut lettkledde bilder (finnes det egentlig fasit på rett og galt?), men jeg personlig skal ærlig innrømme at jeg kjenner litt på kroppspresset og tenker “faen, jeg kommer aldri til å få en så perfekt kropp”.
      Men som jeg skrev over så er det jo ulikt hvor mye som skal til før man kjenner på kroppspresset, kommer vel an på sin egen selvfølelse i forhold til kropp.

    16. nelly.com skriver jo hvilken str modellen har på klærne (de opplyser også om høyden) så ser ikke helt problemet med at du gjør det samme… det hjelper jo bare andre med å velge riktig strørrelse 🙂

    17. Jeg vurderer å ta nippel piercing, men er redd det skal være sykt vondt. Har selv navelpiercing nu, men har kjempe lyst å ta i nippelen.
      Hvor vondt syntes du det var? Og tok du i begge nipplene samtidig?

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg