NESTEN FOR MYE

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic

Sykling er en av de tingene jeg gjør et sted mellom sjeldent og aldri. Men når jeg først gjør det, skjønner jeg ikke hvorfor jeg ikke gjør det oftere? Så kommer jeg på at enda så mye som jeg elsker hjembyen min, så har det seg slik at værforholdene i Bergen SUGER. Så da temperaturen ligger på alt mellom 20 og 30 grader her i Vietnam, benyttet jeg sjansen til å leie meg en sykkel. Stikkord: befriende. Den milde vinden på kroppen, alle synsinntrykkene som flyr forbi i perfekt tempo. Å bare sykle rundt uten mål og mening, havne opp på en svær åker, møte noen lykkelige løshunder og spise på en gyllen perle av en restaurant langs en gammel landevei. 

Det er merkelig hvordan alle følelsene forsterkes når jeg er her. Alt føles mye klarere og tydeligere. Nesten litt for mye innimellom. Veldig nesten. Både vonde og gode følelser. Ikke bare litt heller. Jeg har vært så redd for min egen psyke her at jeg har følt meg helt håpløs og ødelagt, og jeg har nytt et vedvarende øyeblikk så mye at eg smiler som en idiot med øynene lukket. Jeg har filmet litt på alle stedene jeg har vært og gleder meg til å sette sammen en video fra denne turen til dere. Jeg tror det skal klare å gjengi noen prosentdeler av den stemningen jeg føler i meg på disse vakre og mindre vakre stedene. 

Og fysøren som jeg ser frem til å vise dere dette siste stedet jeg skal være. Kunne skrevet forbanna poesi om det nå, eller et eventyr, men det får vente litt til! Nå er det natt her, så vi snakkes i morgen!

2 kommentarer
    1. Kunne du kanskje laget et innlegg eller en video når du er tilbake i Norge om hvordan din første utenlandsreise “helt alene” var? Tanker du har gjort deg om å reise alene. Tips. Triks. Ting du tar med deg som viten til neste tur?

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg